آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: احزاب در جامعه در نقش ستون فقرات نظام هستند و در پایداری، استقامت و استحکام و حرکت کشور در مسیر توسعه نقش بسزایی ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از فعالان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آستارا بیان کرد: نقش احزاب را در نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانیم نادیده بگیریم و کسانی که در چارچوب حزب‌ها و گروه‌ها فعالیت می‌کنند، منتقدین منصفی هستند که با انتقادهای به‌جای خودشان همیشه زنگ هشدار برای مسوولان هستند.

وی با بیان اینکه کشور در مسیر توسعه خودش به احزاب نیاز دارد، افزود: کشور به افراد اندیشمند و منتقد در بحران‌ها نیاز دارد؛ زیرا شاخصه اصلی توسعه سیاسی، مشارکت مردم است که در سایه فعالیت احزاب شکل می‌گیرد و به عبارتی همین افراد و گروه‌های فعال چرخ‌دنده مردم‌سالاری هستند که باید در جامعه شکل بگیرند و به کمال برسند.

فرماندار آستارا اظهار کرد: اگر در جوامعی مانند جامعه ما این احزاب و گروه‌ها آنچنان که باید و شاید، شکل نگرفتند و به بلوغ سیاسی و معرفتی که نقش هدایت برای جامعه داشته باشند نرسیدند، همه باید در این مسیر تلاش کنیم و برای این کار برنامه‌ریزی داشته باشیم تا به نحو احسن انجام شود.

وی اضافه کرد: احزاب نقش بسیار خوبی در مشارکت سیاسی و جامعه‌پذیری سیاسی دارند و ارتباطات سیاسی همیشه در سایه فعالیت و مشارکت فعالی که از سوی این گروه‌ها به عنوان متفکران فعال در جامعه شکل می‌گیرد، محقق می‌شود.

رضایی‌پور در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظر مردم در بحث انتخابات مهم است و امید می‌رود با کمک همگان انتخاباتی پرشور، با مشارکت حداکثری و بدون تنش برگزار شود.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود همه نامزدهایی که تایید صلاحیت می‌شوند، در دوران تبلیغات انتخاباتی تنها نسبت به تبیین برنامه‌های خود و طرح واقعیت‌ها اقدام و از بیان مطالب غیرواقعی خودداری کنند.

فرماندار آستارا همچنین گفت: در صورتی که خود نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تمایل داشته باشند، تلاش می‌شود که مناظره‌های انتخاباتی بین آنها برگزار شود و شرایط برای حضور نخبگان و مردم در یک مکان مناسب به منظور مشاهده مناظره‌ها با هدف رسیدن به جمع‌بندی و انتخاب فرد اصلح آماده شود.

وی در ادامه نیز با اشاره به حضور ۱۳ ماهه خود به عنوان نماینده عالی دولت سیزدهم در این شهرستان، گزیده‌ای از فعالیت‌ها و اقدام‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرای مختلف را تشریح کرد.

جمعی از فعالان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز در این دیدار مسائل و خواسته‌های خود را از جمله در زمینه سیستم فاضلاب شهری، پاک‌سازی زباله‌های حاشیه شهر، نظارت بیشتر بر فعالیت اصناف در زمینه گران‌فروشی و درج نکردن قیمت‌ها، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، کمبود پارکینگ و تکمیل مجتمع فرهنگی- هنری آستارا مطرح کردند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.