۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85089788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزدهای انتخابات با بی‌تقوایی کام شیرین مردم را تلخ نکنند

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه در سال انتخابات قرار داریم، گفت: نامزدهای انتخابات مراقب باشند که با بداخلاقی‌ها، بدرفتاری‌ها و بی‌تقوایی‌های سیاسی کام شیرین مردم را تلخ نکنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی روز شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر مجاور مسجد آبروان آستارا اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در سال ۱۴۰۲ در پیش‌رو داریم و کم‌کم فعالیت نامزدهای احتمالی انتخابات که جزو نمایندگان یا نامزدهای ادوار هستند، آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی فعالیت‌ها و تبلیغاتشان را غیررسمی آغاز کرده‌اند، افزود: برای اینکه از الان مردم آگاه شوند و بدانند چه کسانی وارد میدان انتخابات می‌شوند، این فعالیت‌ها به طور معمول انجام می‌گیرد؛ اما مساله مهم این است که امسال را بتوانیم به یک حماسه برای مشارکت و حضور گسترده مردم و تایید دوباره نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنیم.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: نامزدها و هواداران آنها حواسشان باشد که کام شیرین مردم را با بداخلاقی‌ها، بدرفتاری‌ها و بی‌تقوایی‌های سیاسی تلخ نکنند؛ زیرا انتخابات و دست یافتن به آن کرسی‌ها آنقدری ارزش ندارد که بخواهیم هم‌کیش و هم‌میهن خود را مورد اهانت، بی‌آبرویی، تهمت و افترا یا تخریب قرار بدهیم.

وی اضافه کرد: هرچند زمان زیادی تا انتخابات مانده و ۱۱ ماه تا انتخابات فاصله داریم ولی از الان که این فضا در شهر آغاز شده است، باید نامزدها، طرفداران و کسانی که به عنوان دوست و هوادار به آنها کمک خواهند کرد حواسشان باشد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی عنوان کرد: این حضور خیلی خوب و شایسته است اما باید حواسشان باشد تا برای دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنند و مبادا بخاطر اینکه فرد خاصی بخواهد نماینده مجلسی بشود، به کرسی دست پیدا کند و به موقعیت دنیا برسد، افراد دیگری آخرت خود را با کارهایی که به دیگران ضربه می‌زند خراب کنند.

وی گفت: مسئولیت‌های انتخابی با رای مردم و تایید ولی‌فقیه اعتبار پیدا می‌کند اما در مورد مسئولیت‌های انتصابی در برخی دستگاه‌ها و نهادها نیز باید توجه داشت که در مدیریت اسلامی یک معیار و شاخصی داریم که پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) به ما آموختند.

امام‌جمعه آستارا افزود: کسی که خودش در پی مسئولیت، دنبال یک میز و پست باشد نباید به‌کارگیری شود؛ کسی که برای یک مسئولیت حرص و طمع داشته باشد و خود را به آب و تاب بزند، یا برای خودش از آن مسئولیت کیسه دوخته یا در پی شهرت و قدرت یا سایر آسیب‌هایی است که در آن مسئولیت می‌تواند بر انسان وارد شود.

وی تاکید کرد: چه در مجلس‌هایی که افراد با رای مردم انتخاب می‌شوند و چه در انتصاب‌ها باید این معیارها در نظر گرفته شود؛ زیرا تا خودمان اراده نکنیم، خیلی از مفاسد اصلاح نخواهد شد و این به قدرت اراده ما برمی‌گردد.

نامزدهای انتخابات با بی‌تقوایی کام شیرین مردم را تلخ نکنند

حجت‌الاسلام باقری ارومی با تبریک عید سعید فطر گفت: امروز پس از یک ماه عبادت و این صحنه زیبای نماز با حضور عزیز روزه‌داران که نمایش بندگی به درگاه خدا با تضرع، ذکر، سجود و دعایی که به درگاه الهی داشتند، خداوند عالم پاداش می‌دهد و افراد نیکوکار از درگاه خداوند هدیه، جایزه و صواب می‌گیرند.

وی افزود: کسانی که یک ماه به درگاه خدا عبادت کردند در واقع می‌گویند که خداوندان با نهایت تضرع و تواضع به درگاهت روی آوردیم و از تو می‌خواهیم که پس از این یک ماه عبادت، ما را ببخشی و در مسیری که در این یک ماه رفتیم، همچنان ثابت قدم نگهداری.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به خطبه ۴۵ صحیفه سجادیه بیان کرد: این روز که فطر است به درگاه خدا توبه می‌کنیم، در روزی که برای مومنان عید و شادی است و نماز را برای ملت و امت اسلامی محل تجمع و حضور قرارداد و امروز به درگاهش فراخواند.

وی اضافه کرد: امیدواریم هر گناهی که از ما سر زده است و هر کار بدی که در گذشته انجام دادیم یا هر فکر بدی که از فکر و ضمیر ما گذشته است، با این توبه بخشیده شود و پس از این به آن گناهان و خطاها برنگردیم و امیدواریم که خداوند از ما راضی باشد و در این توبه ثابت قدم نگه دارد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به طور معمول در روز عید سعید فطر با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی دیدار می‌کنند و مطالب بسیار مهمی در این دیدارها بیان می‌دارند.

وی افزود: این دیدارها، بیانات و صحبت‌ها که به مناسبت‌های مختلف و در جمع‌های مختلف انجام می‌شود، پیام‌های بسیار زیادی دارد که تا سال آینده برای آن مسئولان، گروه یا قشری که با ایشان دیدار کردند چراغ راهی خواهد بود و به عنوان یک روش و الگو می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha