بروجرد - ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ۱۲۸ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور در خاکریز اول برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در همایش روز شوراها که در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، افزود: در حوزه‌ها شوراهای اسلامی شهر و روستا دستاوردهای بزرگی داشته ایم، و حضور شوراها در کشور غنیمت است.
وی اظهار کرد: استقرار نظام مردم سالاری در شوراها تبلور دارد، شوراها با فرهنگ و دغدغه مردم آشنا هستند و مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها در شوراها محقق می‌شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه پاسخگویی و شفافیت در شورا و شهرداری مهم است، گفت: حفظ تعامل موثر با مردم و با اعضای شورا یکی از عوامل موفقیت است.
جمالی نژاد افزود: یکی از مشکلات که دچار شدیم فاصله بین مسوولان و مردم است بی اعتماد کردن مردم به انقلاب و نظام یک مشکل است که با کار جهادی و انقلابی اعتمادسازی می شود.
وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین نقش را در جلب اعتماد مردم دارند، اگر شوراها خوب کار کنند حس تعلق مردم باعث انسجام مردم و مسوولان می‌شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: سرمایه اجتماعی با کار و تلاش شوراها محقق می شود.
جمالی نژاد افزود: بروجرد مملو از گنجینه‌های نمادین برای ایران است، برای بروجرد باید یک برنامه بلند مدت ۲۰ ساله توسط شورا و شهرداری ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این همایش گروه سرود رهروان ولایت پایگاه مقاومت شهدای ثاراله بروجرد با اجرای سرود یاد و نام شهید امر به معروف و نهی از منکر حمید رضا الداغی را گرامی داشتند.

در پایان نیز از تعدادی کارگران نمونه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا تجلیل شد که مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هدیه خود را که از طرف شهرداری و شورای شهر بروجرد به وی اهدا شد به عین اله حسینی پدر شهید محمد حسینی که تنها فرزندش را به انقلاب تقدیم کرده اهدا کرد.