۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85101418
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲۸ هزار نفر عضو شوراهای شهر و روستا در کشور هستند

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85101418
۱۲۸ هزار نفر عضو شوراهای شهر و روستا در کشور هستند

بروجرد - ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ۱۲۸ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور در خاکریز اول برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در همایش روز شوراها که در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، افزود: در حوزه‌ها شوراهای اسلامی شهر و روستا دستاوردهای بزرگی داشته ایم، و حضور شوراها در کشور غنیمت است.
وی اظهار کرد: استقرار نظام مردم سالاری در شوراها تبلور دارد، شوراها با فرهنگ و دغدغه مردم آشنا هستند و مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها در شوراها محقق می‌شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه پاسخگویی و شفافیت در شورا و شهرداری مهم است، گفت: حفظ تعامل موثر با مردم و با اعضای شورا یکی از عوامل موفقیت است.
جمالی نژاد افزود: یکی از مشکلات که دچار شدیم فاصله بین مسوولان و مردم است بی اعتماد کردن مردم به انقلاب و نظام یک مشکل است که با کار جهادی و انقلابی اعتمادسازی می شود.
وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین نقش را در جلب اعتماد مردم دارند، اگر شوراها خوب کار کنند حس تعلق مردم باعث انسجام مردم و مسوولان می‌شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: سرمایه اجتماعی با کار و تلاش شوراها محقق می شود.
جمالی نژاد افزود: بروجرد مملو از گنجینه‌های نمادین برای ایران است، برای بروجرد باید یک برنامه بلند مدت ۲۰ ساله توسط شورا و شهرداری ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این همایش گروه سرود رهروان ولایت پایگاه مقاومت شهدای ثاراله بروجرد با اجرای سرود یاد و نام شهید امر به معروف و نهی از منکر حمید رضا الداغی را گرامی داشتند.

در پایان نیز از تعدادی کارگران نمونه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا تجلیل شد که مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هدیه خود را که از طرف شهرداری و شورای شهر بروجرد به وی اهدا شد به عین اله حسینی پدر شهید محمد حسینی که تنها فرزندش را به انقلاب تقدیم کرده اهدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha