ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به آغاز فصل کشاورزی در این استان از مسوولان خواست تا برای رفع مشکلات پیش روی فعالیت آنها بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود : از مسولان مربوطه می خواهیم با تامین سوخت، برق، کود و سموم حمایت از این قشر را انجام دهند.

وی ادامه داد : همچنین همه باید در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کنیم چرا که امسال مازندران با کمبود آب مواجه است

امام جمعه ساری به دیدار و مراسم تجلیل مقام معظم رهبری به مناسبت کارگر و معلم اشاره کرد و گفت: ایشان بخصوص در دیدار با معلمان نکاتی را اشاره کردند که معلمان آنان را مرور کنند.

وی ادامه داد : از آن جمله ایشان از معلمان خواستند که دانش آموزان را به مراکز برکت آفرین مساجد و هیات های مذهبی هدایت کنند.

آیت الله محمدی لایینی گفت : همچنین مقام معظم رهبری فرمودند «زنده کردن احساس ایرانی و اسلامی در نوجوانان و جوانان باهوش و کشور از وظایف اساسی جامعه معلمان است».

وی تصریح کرد : معلمان با انجام این وظایف این نسل را از سوق پیدا کردن به سمت فرهنگ های بیگانه نجات می دهند.

امام جمعه ساری به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با رییس جمهور عراق و بیان ایشان که فرمودند «حتی یک آمریکایی در عراق نباید باشد چرا که آنها شیطان هستند» اشاره کرد و گفت : آمریکا همواره شیطان بزرگ در جهان است.

وی گفت : همه مردم باید از نهادهایی همچون نیروی انتظامی و امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با مظاهر بی حجابی در جامعه دفاع کنند تا در برابر فتنه کشف حجاب که مقدس ترین موضوع دینی مقابله شود.

امام جمعه ساری گفت : از وضعیتی که برخی هنجارشکنان دارند ناخرسند هستیم همه بابد امر بمعروف ‌پنهانی از منکر کنند و اگر کسی این کار انجام می دهدباید حمایت کنیم.

وی گفت؛ الان شهیدانی در مبارزه با ناهنجاریها تقدیم می کنیم اما دستگاه قضایی در حادثه شهادت اخیر در این خصوص در سبزوار برای برخورد قاطع کند رفتار می کند .

وی در ادامه اعلام کرد : شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی انسانی فداکار که در سنگرهای گوناگون وظایف محوله را به خوبی انجام داد.

وی گفت : این شخصیت عظیم یکی از طلاب حوزه علمیه کوهستان در مازندران بود که هفته آینده مراسم سالگرد آیت الله کوهستانی نیز برگزار می شود.