امام جمعه ساری: دهه نودی ها دشمن را به شکست می کشانند

ساری- ایرنا- امام جمعه ساری با بیان این‌که، راهبرد امروز دشمن راه انداختن عملیات روانی و بدبین کردن نوجوانان به خود و آینده است، خطاب به آمریکا گفت: امروز دهه نودی ها در کشور ما، دشمنان را به شکست خواهند کشاند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در فراز دوم خطبه های امروز نماز عبادی- سیاسی جمعه ساری با دعوت و توصیه مردم به تقوا گفت: با اعضای و جوارح، خود را آلوده به حرام نکنیم.

وی یکی از دستاوردهای ماه رمضان را تجدید بیعت با ولایت، شناخت و تقویت ارادت نسبت به آن دانست و گفت: ولایتمداری یکی از رهاوردهای این ماه مبارک است و پیامبر اکرم فرمودند که هر کس خدا به او معرفت به اهل بیت و ولایت به اهل بیت را عطا کرده همه خیر را به او داده است، پس امیدواریم در این ماه اعتقاد قلبی ما به امام عصر و اجدادش بیشتر شده باشد.

امام جمعه ساری با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر درباره روز آخر ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آخرین روز و ساعت های این هدیه خداوند است و کسانی که عمره و حج رفتند می دانند روز آخر و خداحافظی بسیار سخت است چون چند هفته مهمان خدا بود و حالا باید خداحافظی کند و مشخص نیست که آیا دوباره قسمتش می شود یا نه و همین امر درباره ماه رمضان هم صدق می کند پس این ساعت ها را مغتنم بشماریم و خدا را شاکر باشیم.

آیت‌الله لائینی با استناد به این شعر سعدی که : "ماه فرخنده روی بر پیچید، و علیک السلام یا رمضان " هم با ماه رمضان خداحافظی کرد و هم اول اردیبهشت روز سعدی را گرامی داشت.

امام جمعه ساری در ادامه از مسوولان مربوطه خواست تا سرقت هایی که در این ماه و بقیه ماه‌ها انجام شده را به طوری جدی پیگیر باشند و خاطرنشان کرد: این درست نیست که کسی در مراسم شب قدر شرکت کند و گزارش دهند منزل و اموالش را دزد زده است. سرقت های کلانی داریم که هنوز مشخص نشد سارقش کیست.

وی، ضمن تشکر از کشف موارد سرقت شده، بیان کرد: حتی یک سرقت کشف نشده هم مهم است و اصلا نباید سرقتی انجام شود.

آیت الله نائینی با گرامیداشت یاد و خاطر سردار مرحوم حجازی گفت: سردار حجازی شخصیتی عظیم بود که زحمات و خدماتش را چندان نمی دانیم و امیدواریم روح مطهرش با ائمه محشور باشد.

امام جمعه ساری همچنین با گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس در ۵ اردیبهشت سال ۵۹ گفت: خداوند مانع از این شد دشمن در این حمله ناجوانمردانه موفق باشد آنروز راهبرد آمریکا عملیات نظامی و تجاوز بود امروز راهبرد چیز دیگری است اگرچه نظامی هم از دستور کار خارج نشده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در نشست با دانشجویان فرمودند که راهبرد روز دشمن در ایران بدبین کردن به خود است و این عملیات روانی لست که مردم را به خود و به آینده خود بدبین و ایجاد ناامیدی و تزلزل و مردم را دلسرد می‌کند.

امام جمعه ساری افزود: به آمریکای جنایتکار می گوییم اگر روزی راهبرد نظامی در دستور کارتان بود و خداوند با شن نقشه شما را تقش بر آب کرد امروز هم در عملیات روانی بدبین کردن به خود، دهه نودی ها شما را به شکست خواهند کشاند.

آیت‌الله نائینی در عین حال گفت: ما باید نگران و دغدغه داشته باشیم و مانند قوم بنی اسرائیل بی خیال نباشیم اگر همه دغدغه و وحدت داشته باشیم خدا به ما کمک می‌کند.
وی با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: دشمنان ما از حضور یک عالم و روحانی و عمامه به سر بدشان می آید چون دیدند یکی مثل امام خمینی انقلابی را رقم زد که بعد از ۴۵ سال هر روز پرثمرتر و قوی‌تر می شود و همه قدرت‌های دنیا زا زیر سوال می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha