زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید مخاطب شناسی لازم جهت بهره وری بیشتر صورت گیرد، گفت: دختران و بانوان مسلمان ارکان قدرت‌ساز ایران اسلامی هستند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا رضا شریفی در جلسه ستاد تکریم و بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهارداشت: دختران و بانوان مسلمان ارکان قدرت‌ساز و مزیت‌های راهبردی جامعه اسلامی ایران هستند که به شدت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: تهاجم های شدید فرهنگی از سوی دشمنان در حوزه‌های عفاف و حجاب، دین گریزی و دین ستیزی بدنبال سست شدن اعتقادات و فروپاشی بنیان خانواده در بستر اجتماعی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حضور مسوولان در بین جوانان و نوجوانان بیان کرد: اقدامات در زمینه جهاد تبین فقط برای رفع تکلیف نباشد.

وی افزود: در انجام برنامه‌ها خلاقیت و نوآوری داشته باشید و در زمینه اقناع مخاطب که مقدمه جهاد تبیین است از این نوآوری‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست تشریح و تبیین شیوه نامه ابلاغی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیرامون نحوه تشکیل ستاد تکریم و بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با رویکرد بازنمایی نشاط، امید و سرزندگی با هویت سازی برای دختر ایرانی و همچنین هماهنگی جهت اجرای برنامه های ابتکاری استان است.

زهرا ابراهیمی افزود: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقاء هویت ایرانی _اسلامی دختران نوجوان و براساس اهدافی از جمله ایجاد حس نشاط و امید در عموم مردم جامعه به خصوص دختران نوجوان، تکریم مقام دختر در خانواده و جامعه و انعکاس نگرش صمیمی حاکمیت به دختران ضرورت دارد برگزاری برنامه‌های محوری و اقناعی با ایجاد فضای کنشگری توسط دستگاه‌های اجرایی، نهاد فرهنگی و گروه های مردمی به صورت منسجم در تمامی شهرستان ها برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به هدف گذاری دشمنان به جهت تضعیف بنیان خانواده و تغییر فضای فکری دختران نوجوان و جوان به انحاء متفاوت، لزوم بازبینی در انجام برنامه‌های پیش رو متناسب با مقتضیات موجود بسیار حائز اهمیت است.