تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

شهرری - ایرنا - تیم بازرسی از عملکرد نانوایی های کهریزک و باقرشهر به ۷ واحد اخطار داد و یک واحد را هم پلمب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی بادلی سرپرست بخشداری کهریزک به همراه رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان ری، نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، بازرسان بخشداری و اتاق‌اصناف از نانوایی‌های ۲ شهر کهریزک و باقرشهر و روستاهای اطراف آن بازدید کردند و از لحاظ کیفیت پخت نان، نحوه برخورد با مشتری، کم‌فروشی، رعایت قیمت‌های مصوب، دقت وزن چانه، رعایت ساعت پخت بر عملکرد آنها نظارت شد.

بادلی در این بازدید گفت: امنیت غذایی شهروندان و روستائیان بخش‌کهریزک از دغدغه‌های اصلی مجموعه حاکمیتی بخش به‌شمار رفته و بنابراین تیم بازرسی بخشداری با هدف مراقبت و کنترل این امر به صورت مستمر فعال خواهد بود.

سرپرست بخشداری کهریزک همچنین به لزوم رعایت موازین بهداشتی توسط نانوایان و برخورد متناسب با مردم تاکید کرد و افزود: نانوایان باید ضمن توجه به رعایت بهداشت فردی، از ورود مراجعان و افراد متفرقه به پشت میز و محیط پخت نان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان و روستائیان بخش کهریزک در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط نانوایی‌ها می‌توانند مراتب را به دستگاه‌های متولی اعم از شبکه‌بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان شهرستان‌ری اطلاع‌رسانی کنند.

سرپرست بخشداری کهریزک هدف از بازرسی مستمر از نانوایی‌ها را تشویق نانوایان منضبط و برخورد قاطع با متخلفان عنوان کرد و گفت: در بازرسی انجام شده ضمن ارائه اخطاریه به پنج واحد به دلیل کم‌فروشی و ۲ واحد بدلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی، یک واحد نانوایی بدلیل تخلفات بهداشتی و فروش آرد پلمب شد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه مجددا تخلفات یادشده تکرار شود، سهمیه آرد واحدهای متخلف ضبط و به واحدهای منضبط و نمونه تخصیص داده خواهد شد.