مشهد-ایرنا- معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حدود هشت هزار میلیارد ریال طرح در قالب کلان پروژه ها و راههای روستایی توسط این معاونت در حال اجراست.

محمود آنت روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین پروژه طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال است که از ۲ ماه قبل پیمانکار کار را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع پایانه دوغارون به دلیل فعال بودن مرز دارای سختی و ویژگی های خاص خود است، بیان کرد: اما پروژه در مسیر ورود و خروج مسافر، تبدیل سالن تجاری به مسافری و بخش پارکینگ در حال اجرا است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: بودجه این طرح از درآمدهای سازمان راهداری تامین و قسط نخست پیمانکار نیز پرداخت شده است، اما هنوز نمی توان درصدی برای پیشرفت پروژه عنوان کرد.

وی ادامه داد: ساخت ۵۰ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در شهرستانهای کلات و مشهد طی قرارداد با قرارگاه امام حسن(ع) آغاز شده است.

آنت گفت: پروژه هایی مانند ساخت پلیس راه سبزوار به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و بازسازی یک پلیس راه دیگر نیز از دیگر طرح های معاونت فنی راهداری خراسان رضوی به شمار می رود.

وی بیان داشت: حدود ۸۰ پروژه کوچک مربوط به راهسازی در مسیرهای روستایی استان با اعتباری بین سه تا چهار هزار میلیارد ریال نیز توسط ادارات شهرستانی در حال انجام است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: البته طرح های مرتبط با روکش آسفالت و ترمیم بزرگراه های اصلی استان که زیر نظر معاونت راهداری انجام می شود، در جمع پروژه ها لحاظ نشده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.