گچساران - ایرنا - سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: بیش از۷۹۰ میلیاردریال طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای در این شهرستان در دست اجراست که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

عباس غفاری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب ۱۵ طرح در زمینه بهسازی، راه های آسفالت روستایی، اجرای شبکه روشنایی، ارتقای روشنایی، لکه گیری هندسی، لکه گیری و روکش آسفالت در این شهرستان در دست اجراست.

وی بیان کرد: ساخت پل و تعریض و بهسازی راه روستایی سرآب ننیز و بهسازی، تعریض و آسفالت راه روستایی پشه کان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرای شبکه روشنایی پل پاسگاه عبدالهی و تقاطع غیر همسطح خیرآباد با هفت میلیارد ریال اعتبار، تعمیر و ساخت پلیس راه گچساران - شیراز با ، تعمیر و نگهداری و ارتقا سیستم روشنایی گچساران باشت و گچساران بهبهان با ۱۲ میلیارد ریال از جمله این طرحهاست .

وی از ساخت رمپ ورودی و خروجی خدمات رفاهی خانعلی پوربا هشت میلیارد ریال ، ساخت راه دسترسی شرکت گیاهان دارویی هربی فارمد با ۳۸میلیارد ریال، روکش آسفالت راه روستایی جهادآباد نارک با ۳۰ میلیارد ریال، روکش راه فرعی درجه یک گچساران - بی بی حکیمه - پازنان ، تعریض و بهسازی راه روستایی پاکوه با ۲۳ میلیارد ریال، روکش آسفالت راه روستایی اسپر با ۵۰ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت راه روستایی اشکفت به عنوان طرح های مهم دیگر در دست اجرا اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران نام برد.

غفاری زاده ابراز کرد: عملیات اجرای سه طرح در حوزه راهداری شامل ساخت ، بهسازی و آسفالت جاده روغن نباتی با اعتبار۵۰ میلیارد ریال، جاده کمربندی گچساران با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و روکش و آسفالت چهارخطه باند برگشت گچساران - باشت با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار بزودی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: طرح های تعمیر و ساخت پلیس راه گچساران_شیراز با ۲۰میلیارد ریال اعتبار، ساخت پل و تعریض و بهسازی راه روستایی سرآب ننیز با ۲۳ میلیارد ریال اعتبار و روکش راه فرعی درجه یک گچساران - بی بی حکیمه - پازنان با ۴۲ میلیاردو ۶۲۵ میلیون ریال هم اکنون تکمیل و آماده بهره برداری است.

غفاری زاده ابراز کرد: لکه گیری روکش آسفالت مجموعه گچساران بی بی حکیمه به طول سه کیلومتر و ۶۸۰ متر اجرا شده است.

وی تصریح کرد: بهسازی آسفالت راههای روستایی آبچیرک، آب توت، آبرزی و پاکوه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به طول سه کیلومتر هم اکنون در دست اجراست.

غفاری زاده افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های راهداری این شهرستان نیاز است.

بهره‌برداری از آسفالت راه ارتباطی چهار راه روستای گچساران

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: طرح آسفالت راه ارتباطی روستاهای نارک، پیرسبز، جمو و شیخ خواجه بزودی به بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: این طرح به طول پنج کیلومتر و با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا و بهره برداری خواهد شد.

غفاری زاده افزود: بهسازی راه های ارتباطی مناطق روستایی افزون بر رفاه ساکنان به حمل و نقل آسان محصولات تولیدی آنان به بازارهای مصرف کمک می کند.

وی ابراز کرد: امید است با بهره‌برداری از این طرح‌ها گامی بزرگ برای رفاه این روستاها و همچنین کاربران جاده‌ای در راه‌های مواصلاتی شهرستان برداشته شود.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.