تهران- ایرنا- دارنده برنز پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی بانوان آسیا گفت: با موافقت کادر فنی از این به بعد در یکی از دسته‌های المپیکی ۷۱ یا ۸۱ کیلوگرم خواهم رفت تا برای کسب امتیاز و سهمیه المپیک تلاشم را ادامه دهم.

فاطمه کشاورز روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا و پس از کسب دو برنز دوضرب و مجموع دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی بانوان آسیا، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی، چهارمین رقابت بین‌المللی من بود و دومین مسابقه در رده بزرگسلان بود که در آن حضور یافتم. برای نخستین بار در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۲ بزرگسالان آسیا در بحرین حضور یافتم که سطح آن پایین‌تر از مسابقات کره‌جنوبی بود. این دوره به دلیل توزیع امتیازات المپیکی، از سطح فنی بالایی برخوردار بود و تقریبا همه مدعیان از قاره کهن حضور داشتند.

وی افزود: در این دوره در دسته ۶۴ کیلوگرم توانستم با ۱۰۹ کیلوگرم دوضرب و ۱۹۴ کیلوگرم مجموع به دو مدال برنز برسم. با کسب نخستین مدالم در آسیا حس وصف‌نشدنی دارم و سرانجام نتیجه زحماتم را دیدم. تیم‌های زیادی در جینجو حضور داشتند و در گروه من مغلوستان و ترکمنستان توانستند طلا و نقره این دسته را از آن خود کنند. این کشورها زمان زیادتری نسبت به ما تمرین می‌کنند. ما در روز دو ساعت صبح و دو ساعت عصر تمرین و تلاش می‌کنیم تا رکوردهای خوبی را در تمرینات ثبت کنیم. سختی‌های دوری از خانواده و فشار تمرینات همواره نیز وجود دارد.

ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان عنوان کرد: هرچند کشورهای قوی‌تری از ما در آسیا حضور دارند، اما با برنامه‌ کادر فنی تیم ملی تلاش می‌کنیم تا رکوردهای خوبی را ثبت کنیم و برای کسب سهمیه و شرکت کردن در المپیک پرانرژی و قدرتمند ظاهر شویم.

وی یادآور شد: سیده‌الهام حسینی در بحرین به سه مدال طلا رسید و اولین بانوی تاریخ‌ساز ایران بود که در آسیا به مدال رسید. او در این مسابقات قوت قلبی برایم بود و همواره صحبت‌های انگیزشی داشت. حضور حسینی در کنارم در اردوها و مسابقات واقعا تاثیرگذار است و او بعد از کسب مدال با گرمی به من تبریک گفت.

کشاورز خاطرنشان کرد: زمانی که به روی تخته رفتم، هیجان و استرس داشتم، اما وقتی وزنه را زدم و دیدم به مدال رسیدم حس خوبی همراه با انگیزه و انرژی بیشتر به سراغم آمد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دسته وزنی خود را برای کسب سهمیه المپیک تغییر می‌دهید، گفت: هم خودم و نیز کادر فنی در نظر داریم تا دسته من المپیکی شود و باید به یکی از دسته‌های ۷۱ یا ۸۱ بروم تا برای کسب امتیاز المپیک به کارم ادامه دهم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان با ابراز رضایت از میزبانی کره‌جنوبی، خاطرنشان کرد: آب و هوا، غذا و امکانات سالن خیلی خوب بود. این دو روز آخر هم از هوای بارانی کره جنوبی لذت بردم.

و گفت: نوجوانان و جوانان آسیا مسابقات دیگری است که باید در آن شرکت کنم. امیدوارم در اردوهای بعدی رکوردهای را افزایش دهم و به مدال بیشتری برسم.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا روزهای ١٣ تا ۲۳ اردیبهشت در جنینجو کره‌جنوبی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در قاره آسیا به شمار می‌رود.