بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بیشتر مسوولان و مردم هرمزگان در بحث جزایر نگرانی دارند گفت:باید به جای اینکه اورژانس بالگردی را توسعه دهیم به فکر اورژانس هوایی بال ثابت باشیم.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا دکتر جعفر میعادفر در حاشیه نشست با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: اورژانس بال ثابت موجب می‌شود بتوان در طول ۲۴ ساعت و در همه جزایر خدمات دهی داشته باشد که برای این منظور بنا شد گروهی از اورژانس کشور و استان هرمزگان در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهند تا بتوان اولین اورژانس بال ثابت را در این استان دایر کرد.

میعادفر بیان کرد: این اورژانس می‌تواند در ابوموسی، کیش و قشم خدمات دهی داشته باشد، چون با کوچکترین تغییر در شرایط دریا ترددهای دریایی مشکل می‌شود و بیمار برای اعزام دچار مشکل می‌شود.

وی همچنین گفت: وضعیت حوادث ترافیکی در هرمزگان بسیار بد و بلکه بدتر از آن است، سال ۸۴ تا ۹۹ کاهش حوادث ترافیکی مرگ و میر ناشی از آن را داشتیم.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: وضعیت راه‌ها و تردد، چالش‌هایی است که هرمزگان با آن مواجه است.

وی اضافه کرد: در این موضوعات، هماهنگی بین بخشی باید جدی گرفته شود و ضروری است کمیسیون مربوطه جدی‌تر به این مساله بپردازد.

وی در ادامه یادآور شد: سال ۱۴۰۰ افزایش هشت درصدی و امسال افزایش افزون‌بر ۱۶ درصدی را داشتیم و باوجود اینکه پلیس مدعی کاهش حوادث ترافیکی است اما آماری که پزشک قانونی اعلام کرده بیانگر ۱۶ درصد افزایش مرگ و میر ناشی از این حوادث است.

رییس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: یعنی جان حدود ۲۰ هزار نفر در این حوادث از دست رفته است، حال همه مسوولان در حوزه بهداشت تلاش دارند افزایش فرزند آوری محقق شود اما نباید اجازه داد جان ۲۰ هزار نفر از دست برود.

میعادفر بیان کرد: ۶۰۰ هزار مصدوم داریم که ۲۰ درصد آن‌ها معلول می‌شوند و نمی‌توانند فرزند آوری داشته باشند و این‌ها در سن فرزند آوری قرار دارند.

وی گفت: بیشترین آسیب‌ها در حوادث ترافیکی هم برای افراد در سن پنج تا ۲۹ سال رخ می‌دهد و این‌ها در میدان رخ می‌دهد که باید جلوی آن‌ها را گرفت.