۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85074367
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

علوم پزشکی هرمزگان ۵۴ میلیون خدمت به مردم ارائه کرد

بندرعباس - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سال گذشته در کنار خدمات آموزشی، تحصیلی و دانشجویی ۵۴ میلیون خدمت نیز در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس ۱۱۵ به مردم در مناطق شهری و روستایی این استان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی جاودان روز چهارشنبه در نخستین اجلاس عمومی مدیران شبکه های بهداشت و درمان روسای بیمارستان ها و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی افزود: سال گذشته در حوزه بهداشت برای هر نفر به طور میانگین ۱۶ خدمت انجام شده است.

وی ادامه داد: این خدمات در قالب خدمات پزشک عمومی و خانواده، دندانپزشکی خانواده، مامایی، مراقبت سلامت، بهورزی، سلامت روان، بهبود تغذیه و سایر خدمات ثبت نشده پاراکلینیکی، دارویی، محیط، حرفه‌ای، نظارتی و پشتیبانی به ۲۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۶۹ خدمت رسید.

جاودان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات اورژانس ۱۱۵ در سال ۱۴۰۱ تعداد اعزام دریایی، هوایی، ماموریت‌های مراقبتی و پاسخگویی به تماس ها، ۴۲۳ هزار و ۳۱۹ خدمت به مردم ارائه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: در حوزه درمان با شرح خدمت تخصصی و فوق تخصصی شامل پذیرش و خدمات بستری و سرپایی، پاراکلینیکی ، اعزام بیمار بین بیمارستانی، در مجموع ۲۶ میلیون و ۶۴۴هزارو ۶۵۶ خدمات برآورد شد.

جاودان تصریح کرد : با توجه به پهنای جغرافیایی استان و شرایط آب و هوایی این حجم از خدمات در حوزه بهداشت و درمان و فوریت های پزشکی کار آسانی نیست و جای قدردانی دارد.

وی بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های شبکه اطلاع رسانی و پیام رسانی در حوزه های بهداشت و درمان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha