ارومیه - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: هلال احمر مردمی ترین جمعیت و نهادی است که با در کنار مردم بودن در همه بحران‌ها به خود افتخار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید محبوبی عصر چهارشنبه در مراسم یکصد و یکمین سالگرد تاسیس هلال احمر که با حضور استاندار آذربایجان غربی و امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال‌احمر برگزار شد با تاکید بر مردمی بودن جمعیت هلال احمر افزود: هر فردی اگر نام هلال احمر را بشنود مسلما بر خاطره خوش با این جمعیت تاکید دارد.

وی اظهار کرد: همگان اذعان دارند هلال احمر در مواقع بحرانی کنار مردم است و این شاخص مردمی بودن و پیشقدم بودن در حوادث از بارزترین نشانه‌های نیروهای این جمعیت است.


محبوبی ادامه داد: افزایش خدمات درمانی و بالا بردن تعداد پایگاه‌های ثابت جاده‌ای و توسعه تجهیزات امداد رسانی هلال احمر از وظایف اصلی این جمعیت برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات است.
وی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر گسترش فعالیت‌های بشر دوستانه است تا بتوانیم نیروهای خود را در قالب نیروهای توانمند در پایگاه‌ها مستقر و در مواقع بحرانی به مردم خدمات رسانی کنیم.


محبوبی با اشاره به عملکرد امدادگران و اعضای جوانان جمعیت هلال در زلزله خوی و طرح مسافران نوروزی گفت: فعالان عرصه امداد و نجات در پایگاه‌ها و عرصه بشر دوستانه در پست‌های نوروزی این جلوه ماندگار را ثبت کردند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه امدادگران در زلزله خوی نیز با هنر بی بدیل خویش آثاری جاودانه و ماندگار در خدمت رسانی به همنوع را رقم زدند، کمال تشکر و قدردانی را از همکاران عرصه امداد رسانی دارم.


وی تاکید کرد: در آذربایجان غربی ۱۷ پایگاه مستقر داریم که در صدد افزایش آنها هستیم تا بتوانیم در کمترین زمان بحران به کمک مردم آسیب دیده بشتابیم.
محبوبی ادامه داد: اگر نیازهای زیرساخت را احقا کنیم مسلما می‌توانیم پایگاه‌های مختلف را بسازیم و تجهیزات امداد رسانی را به مردم نزدیک‌تر ‌کنیم.

به گزارش ایرنا، در پایان مراسم از تلاشگران عرصه امداد رسانی و امداد رسانان ‌نمونه تجلیل شد.