کاشان- ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت: در سال‌جاری ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد ۲۳ درصد به حوزه صنعت و گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است.

ابوالفضل مختارزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۷۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش است.
وی اظهار کرد: برای دریافت این تسهیلات متقاضیان باید شروطی را داشته باشند و برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت، ۵۰درصد کل سرمایه گذاری پرداخت می شود مشروط به اینکه مجوز تاسیس ، نوسازی و توسعه معتبر داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان بیان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش می توانند معادل ۶۰ درصدفروش رسمی خود مشروط به اینکه صورت های مالی آنها حسابرسی شده باشد را دریافت کنند.
مختارزاده گفت: همه کسانیکه در این ۲ حوزه فعالیت دارند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند، اگر تقاضا بیش از میزان‌تسهیلات اختصاص یافته باشد،براساس یک سری شاخص ها و اولویت ها، بحث در سند آمایش، موضوع اقتصاد دانش بنیان، گردشگری و اقتصاد خرد و متوسط دراولویت دریافت قرار می گیرند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان بیان کرد: در حال حاضر همه متقاضیان می توانند به اداره های صنعت معدن وتجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی مراجعه و درخواست خود را تحویل داده و پس از بررسی و کار کارشناسی واجدان‌ شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند.
براساس آمار تاکنون مجوز تاسیس ۱۱۰ واحد صنعتی در اردستان صادر شده که ۶۵ واحد فعال و نیمه فعال وجود دارد ، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان اردستان با بیش از۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال‌ اصفهان واقع شده است.