بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استعدادیابی در سطح نخست و سپس حمایت و پشتیبانی از این استعدادها به طور ویژه مورد توجه اداره کل ورزش و جوانان این استان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا،اکبر پورات روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار کرد: بوشهر بواسطه برخورداری از جوانان نخبه ورزشی بارها در میادین ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و توسعه ورزش قهرمانی از اهدافی است که باید دنبال شود.

وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام با رویکرد توسعه محوری از دیگر اهدافی است که انتظار است برنامه‌ریزی و دنبال شود.

پورات از تشکیل ستاد سامان‌دهی امور جوانان در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: رسیدگی به امور جوانان در ابعاد مختلف و تلاسش در راستای تحقق اهداف این ستاد باید در دوره مدیریتی جدید اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز به طور جدی پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه جامعه ورزش و جوانان از جمعیتی خلاق، پویا و توانمند تشکیل شده، تصریح کرد: اگر به دنبال مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشیم باید توجه ویژه‌ای به این حوزه انجام گیرد.

وی گفت: توجه به اقدامات فرهنگی در این حوزه نباید مغفول بماند.

جذب حمایت صنعت برای توسعه ورزش ، مطالبه همه پیشکسوتان و ورزشکاران بوشهری است

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر در ادامه این آیین گفت: آنچیزی که بیش از همه در چشمان ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی این استان می‌بینم ضرورت تلاش برای جذب ظرفیت حمایتی صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی برای توسعه ورزش در این استان است.

یاسر جمالی اظهار کرد: این صنایع تاکنون حق جوانان استان را ادا نکرده‌اند و لازم است با ایجاد هماهنگی در استان جذب این حمایت بهبود یابد.

وی تصریح کرد: از این رو بیشترین تلاش خود را برای این مساله صرف می‌کنم تا به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان بوشهر نیز کمک شود.

جمالی اذعان کرد: در حالی که استان همسایه با شرایط مشابه در برخورداری از اینگونه صنایع، ۷۲ تیم در لیگ‌های ورزشی کشور حاضر است، بوشهر تنها یک تیم در این سطح دارد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: اجرای طرح تحول ورزش و جوانان با همکاری آموزش و پرورش استان بوشهر در دستور کار قرار دارد که در فاز نخست آن با استفاده از ظرفیت معلمان تربیت‌بدنی طرح پیکرسنجی و شناسایی استعداد دانش‌آموزان انجام و نتیجه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا در ادامه برای فعالیت و رشد این استعدادها تلاش شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح قرار است برخی مدارس تجهیز و به عنوان آزمایشی در رشته‌های تخصصی ورزشی فعال شوند.

جمالی با بیان اینکه ورزش فوتبال نقش بسزایی در شادی و نشاط جامعه ایرانی دارد، قول مساعد داد تا انرژی ویژه‌ای صرف حل مسائل این رشته ورزشی در استان بوشهر کند.

اقتصاد ورزش در بوشهر، "حمایت‌های ناشده" صنعت را در ذهن تداعی می‌کند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر سرشار از ذخایر و منابع انرژی و ثروت است اما با این وجود نگاهی به اقتصاد ورزش استان "حمایت‌های ناشده" صنایع مستقر را در ذهن تداعی می‌کند.

عبدالکریم جمیری اظهار کرد: بوشهر عرصه فعالیت تیم‌های با پیشینه‌ای مانند شاهین و ایران جوان و ۴۴ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف است که نام این استان را در عرصه ملی و نام ایران را در سطح بین‌المللی بلند کرده‌اند؛ بنابراین حمایت از آنها نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: ورزش یکی از مولفه‌های اساسی در تعالی فرهنگ جامعه است و می‌تواند اثر بالایی در سلامت جسم و روح جامعه داشته باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بدون توجه به ورزش نمی‌توان به فرهنگ مادی و معنوی درستی در جامعه دست یافت و دولت باید بیش از گذشته به این مقوله توجه کند.

از حوزه جوانان غفلت نشود

نماینده مردم دشتستان در مجلش شورای اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: در سال‌های اخیر در وزارتخانه ورزش و جوانان به حوزه جوانان کم‌توجهی شده که باید جبران شود.

ابراهیم رضایی از سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر خواست تا حوزه جوانان این دستگاه را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت صنایع مستقر در استان بوشهر از ورزش، اذعان کرد: اکنون بسیاری از مشکلات این عرصه مسائلی پیش‌پاافتاده هستند که به آسانی با این حمایت قابل حل شدن هستند.

در پایان این آیین از تلاش‌های سه دهه فعالیت ورزشی، معاونت و مدیریتی کمال صالح‌احمدی قدردانی و تجلیل و یاسر جمالی به عنوان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر معارفه شد.