سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم توجه به معنویت در کنار تدریس علمی و اجتماعی در مدارس تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان طوری تعلم و تربیت شوند که آراسته به اخلاق و ادب فردی و اجتماعی باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز جمعه در دیدار با فرهنگیان، نخبگان و دانشجویان شهر سریش‌آباد اظهار کرد: تدریس و آموزش علم بدون توجه به اخلاق و معنویت، ناقص و در آینده به ضرر اجتماع و کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: هویت ملی، علمی، انسانی کشور باید رو به جلو باشد و فرزندان ایران اسلامی همچنان در این راه مایه افتخار و مباهات در دنیا باشند.



حل مسائل فرهنگی در صدر اولویت‌ها است

نماینده ولی فقیه در دیدار با بانوان حوزه علمیه خواهران سریش آباد هم گفت: حل مسائل فرهنگی و قرآنی در صدر اولویتها است و می‌طلبد ارتباط با دیگر دستگاه‌ها برای توسعه این حوزه‌ها بیشتر شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه با جدیت تمام توجه فرهنگی به شهر سریش آباد دنبال خواهد شد، افزود: در جهت تهیه و تامین امکانات نرم افزاری از جمله رایانه و تهیه کتاب مشکلی نیست اما در رابطه با سخت افزارها و مکان و ساختمان با محدودیت هایی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: ذکر و یاد خداوند غذای روح است و زمینه همنشینی با پروردگار متعال فراهم است و می طلبد مسیر تقوای الهی را در پیش بگیرید و امید و انگیزه را از دست ندهید و برای یارگیری مذهبی و گسترش حوزوی راه را ادامه دهید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه نعمت های داشته را قدر بدانید و سپاسگزار مواهب و بخشش های الهی باشید، ادامه داد: از ظرفیت های موجود استفاده کافی ببرید و ابتکار و نوآوری داشته باشید و به روز رسانی اطلاعات و مطالب ناب و کتابخوانی را در دستور کار قراردهید.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: احکام، اعتقادات و اخلاقیات سه گزینه مهم و تشکیل دهنده دین مبین اسلام هستند و برنامه ریزی، ابتکار و نوآوری و پرداختن به اصل دین بسیار ضروری است.

سریش‌آباد در هفت کیلومتری شمال شهر قروه واقع شده است. قروه هم در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج قرار گرفته است.