معلمان از آموزش اخلاق فردی و اجتماعی به دانش‌آموزان غفلت نکنند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم توجه به معنویت در کنار تدریس علمی و اجتماعی در مدارس تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان طوری تعلم و تربیت شوند که آراسته به اخلاق و ادب فردی و اجتماعی باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز جمعه در دیدار با فرهنگیان، نخبگان و دانشجویان شهر سریش‌آباد اظهار کرد: تدریس و آموزش علم بدون توجه به اخلاق و معنویت، ناقص و در آینده به ضرر اجتماع و کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: هویت ملی، علمی، انسانی کشور باید رو به جلو باشد و فرزندان ایران اسلامی همچنان در این راه مایه افتخار و مباهات در دنیا باشند.



حل مسائل فرهنگی در صدر اولویت‌ها است

نماینده ولی فقیه در دیدار با بانوان حوزه علمیه خواهران سریش آباد هم گفت: حل مسائل فرهنگی و قرآنی در صدر اولویتها است و می‌طلبد ارتباط با دیگر دستگاه‌ها برای توسعه این حوزه‌ها بیشتر شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه با جدیت تمام توجه فرهنگی به شهر سریش آباد دنبال خواهد شد، افزود: در جهت تهیه و تامین امکانات نرم افزاری از جمله رایانه و تهیه کتاب مشکلی نیست اما در رابطه با سخت افزارها و مکان و ساختمان با محدودیت هایی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: ذکر و یاد خداوند غذای روح است و زمینه همنشینی با پروردگار متعال فراهم است و می طلبد مسیر تقوای الهی را در پیش بگیرید و امید و انگیزه را از دست ندهید و برای یارگیری مذهبی و گسترش حوزوی راه را ادامه دهید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه نعمت های داشته را قدر بدانید و سپاسگزار مواهب و بخشش های الهی باشید، ادامه داد: از ظرفیت های موجود استفاده کافی ببرید و ابتکار و نوآوری داشته باشید و به روز رسانی اطلاعات و مطالب ناب و کتابخوانی را در دستور کار قراردهید.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: احکام، اعتقادات و اخلاقیات سه گزینه مهم و تشکیل دهنده دین مبین اسلام هستند و برنامه ریزی، ابتکار و نوآوری و پرداختن به اصل دین بسیار ضروری است.

سریش‌آباد در هفت کیلومتری شمال شهر قروه واقع شده است. قروه هم در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha