تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا طی یکشنبه شب و روز دوشنبه ارتفاعات استان شاهد بارش برف پراکنده خواهد شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش برف به خصوص برای ارتفاعات غرب شهرستان ماهنشان و ارتفاعات بین زنجان و طارم پیش بینی شده است.

وی بابیان اینکه در این خصوص هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است، یادآورشد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به دلیل کاهش دمای هوا در مناطق سردسیر استان حداقل دماها به صفر و کمتر از آن نیز می رسد که در این خصوص کشاورزان باید اقدامات حافظتی را برای جلوگیری از آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی انجام دهند.

سلطانی اظهار کرد: هم اکنون آسمان استان در اغلب مناطق صاف و در شهرستان طارم ابری است که بعدازظهر با وزش باد شدید و افزایش پوشش ابرها همراه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط جوی بارندگی های پراکنده باران و وقوع رعد و برق نیز محتمل است و بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شمالی و مناطق غربی استان و میزان آن در حد خفیف تا متوسط خواهد بود.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۹ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۱ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۰ و ۳۰ درجه، آببر ۱۵ و ۳۱ درجه، سلطانیه هفت و ۲۶ درجه، قیدار هشت و ۲۸ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.