۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85109472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاعات استان زنجان شاهد بارش برف می‌شود

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85109472
ارتفاعات استان زنجان شاهد بارش برف می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا طی یکشنبه شب و روز دوشنبه ارتفاعات استان شاهد بارش برف پراکنده خواهد شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش برف به خصوص برای ارتفاعات غرب شهرستان ماهنشان و ارتفاعات بین زنجان و طارم پیش بینی شده است.

وی بابیان اینکه در این خصوص هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است، یادآورشد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به دلیل کاهش دمای هوا در مناطق سردسیر استان حداقل دماها به صفر و کمتر از آن نیز می رسد که در این خصوص کشاورزان باید اقدامات حافظتی را برای جلوگیری از آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی انجام دهند.

سلطانی اظهار کرد: هم اکنون آسمان استان در اغلب مناطق صاف و در شهرستان طارم ابری است که بعدازظهر با وزش باد شدید و افزایش پوشش ابرها همراه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط جوی بارندگی های پراکنده باران و وقوع رعد و برق نیز محتمل است و بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شمالی و مناطق غربی استان و میزان آن در حد خفیف تا متوسط خواهد بود.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۹ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۱ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۰ و ۳۰ درجه، آببر ۱۵ و ۳۱ درجه، سلطانیه هفت و ۲۶ درجه، قیدار هشت و ۲۸ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha