سنندج- ایرنا- رییس هیات فوتبال شهرستان سنندج گفت: همایشی با عنوان آسیب‌شناسی فوتبال سنندج برگزار و برای این مهم، مقالات کارشناسان جمع‌آوری و به مقاله برتر جایزه نفیس اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید زندی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: کارگروهی برای برگزاری این همایش تشکیل شده تا داوران از میان مقالات دریافتی، مقالات برتر را انتخاب کنند و براساس آن برای رفع مشکلات فوتبال شهر سنندج، برنامه‌ریزی شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تشکیل دبیرخانه برای برگزاری این همایش خبر داد و افزود: بعد از ایجاد دبیرخانه، آدرس و نحوه دریافت مقالات اعلام خواهد شد.

رئیس هیات شهرستان سنندج به عملکرد خود در ۶ ماه سکانداری این هیات پرداخت و گفت: کمیته های مختلف از جمله کمیته فنی بانوان و داوران تشکیل شده است و کمیته نظارت بر عملکرد مربیان هم تشکیل خواهد شد.

زندی ادامه داد: مدارس فوتبال شهرستان سنندج را نیز در سه رتبه پایه گذاری کردیم که براساس آن برنامه ریزی ها صورت می گیرد، شهریه دریافت و ثبت نام ها انجام خواهد شد.

وی به حمایت از باشگاه های فوتبال به شکل مادی و معنوی در همین مدت اشاره و اضافه کرد: تمام مدارس فوتبال امسال مکلف‌اند در لیگ های پایه شرکت کنند؛ در غیر این صورت از فعالیتشان ممانعت می شود.

میزبانی هیات فوتبال سنندج از سه دوره لیگ دسته اول، دسته دوم و لیگ منطقه ای در سال گذشته از دیگر مواردی بود که زندی به آن اشاره داشت و از تجهیز ساختمان این هیات خبر داد.

رئیس هیات شهرستان سنندج به پرداخت ۲۰ میلیون تومانی مطالبات داوران فوتبال طی مدت اخیر اشاره کرد و ادامه داد: از داوران به صورت ویژه ‌حمایت می کنیم تا جایگاه خود را بدست آورند.

زندی از تلاش برای جذب حامی مالی از میان شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و گفت: تاکنون حمایتی از سوی دستگاه ها یا واحدهای صنعتی بزرگ از فوتبال انجام نشده است.

در حال حاضر ۱۵ مدرسه فوتبال در سنندج فعالیت دارد و سه باشگاه سنندجی نیز در لیگ برتر بازی می کنند.