بوشهر - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر در هفت حوزه برگزار و در مجموع ۱۰۲ پرونده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

رقیه زنگنه‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت حوزه خانواده، سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، نخبگان، مدیران، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، خانواده و موسسات و شرکت‌های خصوصی برگزار شده است.

وی افزود: در پایان مهلت شرکت در این رویداد، ۵۷ پرونده در حوزه خانواده، ۱۷ مورد دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، ۱۱ پرونده مدیران، ۱۰ نفر در بخش نخبگان، چهار سازمان و گروه مردم‌نهاد و سه پرونده فعالان رسانه‌ به دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر رسیده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: با اینکه بوشهر استانی برخوردار در فعالیت شرکت‌ها و موسسات خصوصی است اما هیچ‌ یک از این واحدها در جایزه ملی جوانی جمعیت شرکت نکرد.

زنگنه نژاد یادآور شد: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در کمک به پیشبرد قانون جوانی جمعیت، آیین‌نامه‌های تشویقی و انگیزشی سازمان برای کارکنان، محتوای محیطی آن و جای دادن ترویج ازدواج و فرزندآوری در تبلیغ محصولات و خدمات از محورهای ارزیابی موسسات خصوصی بود.

وی ادامه داد: این رویداد استانی چهارم خردادماه با معرفی سه برگزیده در هر بخش به‌ کار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: این رویداد بر اساس ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت برای گزینش و تجلیل از فعالان این حوزه به صورت سالانه برگزار می‌شود که اکنون نخستین دوره آن فراخوان شده است.