تهران- ایرنا- یک سناتور روسی، از آنچه «مانع تراشی و امتناع آلمان در مسیر دستیابی به صلح با اوکراین طبق شرایط روسیه» خواند، انتقاد کرد و گفت: اظهارات اولاف شولتس در تضاد با تلاش ها برای برقراری صلح است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ویکتور بوندارف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا روسیه) امروز ( دوشنبه) در کانال تلگرامی خود نوشت: چنین اظهاراتی از سوی یک دولتمرد آلمانی دخالت آشکار در روابط دوجانبه بین روسیه و اوکراین است و آنها اوکراین را به ادامه درگیری تشویق می‌کنند و در عین حال به رژیم نازی اجازه می‌دهند که در این کشور در قدرت بماند.

طبق اظهارات بوندارف، روسیه به دنبال صلح است و خواستار هیچ اقدام جنایتکارانه ای علیه مردم اوکراین نیست و هدف مسکو، غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراین است.

بوندارف با تاکید بر اینکه روسیه با عضویت اوکراین در هر بلوک نظامی مخالف است، گفت: ما طرفدار حفظ چهار منطقه جدید به عنوان بخشی از روسیه هستیم.

وی هشدار داد: روسیه طرفدار صلح است و با تصرف مخالف است. با این حال، ما به هیچ کشوری در جهت تحمیل یک توافق صلح با شرایطی که برای ما غیرقابل قبول است، اجازه دخالت نخواهیم داد.