تهران- ایرنا- کارشناس اقتصاد و بودجه گفت: باید روش‌های فرهنگی را عوض کنیم. بودجه خیلی در امر کتابخوانی راهگشا نیست و فقط می‌تواند کتاب را ارزان کند.

سید حمید پورمحمدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارکرد: در بودجه سالانه کشور ردیفی برای کتابخانه‌های عمومی وجود دارد ولی بقیه در دل دانشگاه و مدارس است.

وی افزود:البته ایرادی که الان وجود دارد این است که همه دوستان تصورشان این است که کلید همه مشکلات با بودجه است. در حالی که باید روش های فرهنگی را عوض کنیم. بودجه خیلی در امر کتابخوانی راهگشا نیست و فقط می تواند کتاب را ارزان کند.

این کارشناس اقتصاد و بودجه گفت: آخرین کتابی که در حال خواندن آن هستم و تاکنون ۳ بار آن را مطالعه کرده ام کلیله و دمنه است.

پورمحمدی ادامه داد: همانطور که برزویه طبیب در مقدمه‌اش گفته و آن را به انوشیروان دادگر داده است، این کتاب همیشه برای مردان سیاست و اندیشمندان کاربرد دارد ولو این که به زبان حیوانات نوشته شده است.

وی گفت: مطالبی که در این کتاب در حدود ۳ هزار سال پیش آمده است مسائل جاری روز ماست، به خصوص در زمینه اقتصاد. آینده ما نیز بستگی به خواندن همین کتاب‌ها دارد.

به گفته وی کتابها تجربه‌ای است که گذشتگان آن را در اختیار آیندگان قرار می‌دهند. به قول سعدی: این کوره راهها که بر خط صحرا نوشته‌اند/ یاران رفته با قلم پا نوشته‌اند.