رشت- ایرنا- استاندار گیلان تصریح کرد: بانک‌های استان بایدمنابع مالی مربوطه را به طور کامل برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در اختیار قرار دهند، تصریح کرد: هم اکنون در پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره به بخش تولید هماهنگی خوبی وجود دارد ولی برخی از بانک‌ها کم کاری‌ می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در مراسم جشن خودکفایی پنج هزار طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در پرداخت تسهیلات و وام های کم بهره و سرمایه در گردش هم همکاری خوبی از سوی بانک ها انجام شد و به بانکهای کم کار هم اعلام شده که باید منابع خود را در بخش تولید و اشتغال صرف کنند.

وی ادامه داد: بسترهای خوبی در استان برای افزایش تولید و اشتغال که مستلزم عزم و همت ملی و استانی است، فراهم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش مشاغل خانگی و اشتغال تصریح کرد: سال گذشته تعهد اشتغال استان نه تنها به طور کامل محقق شد بلکه ۱۸ درصد بیشتر از میزان تعهد اقدام شد.

استاندار گیلان با تاکید براینکه برای از بین بردن بیکاری و فقر مطلق باید بین هزینه و درآمد تناسب ایجاد شود، گفت: درآمدها را باید افزایش دهیم که با توجه به مواهب خدادادی و ظرفیت های استان و زیرساخت های که فراهم شده می توان از آن ها برای این امر به خوبی بهره گرفت.

یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی گیلان جذب شد

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) گیلان هم با بیان اینکه بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی جذب کردیم، گفت: آمادگی داریم که سایه بیکاری و فقر را از جامعه تا حد توان دور کنیم.

عباس اهرابی افزود: طی سه سال اخیر صنعت ابریشم که در استان رو به فراموشی بود با تاکید مسئولان استان و همراهی مردم، دوباره احیا شد.

وی اظهار کرد: در صنعت چوب هم بیش از یکصد هزار اصله نهال بین مدد جویان کمیته امداد استان توزیع شد تا این صنعت هم به چرخه تولید و احیاء بازگردد.

اهرابی همچنین از آمادگی کمیته امداد امام برای خرید تضمینی پیله ابریشم در سطح استان خبر داد.