تهران - ایرنا - همزمان با دور تازه یورش صهیونیست‌های تندرو به مسجدالاقصی به بهانه راهپیمایی پرچم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و تشکیلات خودگردان فلسطین، نسبت به تحرکات جدید رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سخنگوی جنبش حماس طی سخنانی تاکید کرد که نبرد با اشغالگران بر سر حفظ هویت مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و رو به جلو است و مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی اجازه پیش بردن طرح های خود را برای فراگیر کردن سلطه خود بر این منطقه، از جمله با برگزاری مراسم موسوم به روز پرچم برای شهرک نشینان و یا یورش های مکرر به این مکان مقدس نخواهد داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز، تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای بازگرداندان دوباره شهرک نشینان اشغالگر به شهر فلسطینی جنین را بشدت محکوم کرد و آن را بخشی از عملیات این رژیم برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی تحت سلطه خود دانست.

در همین حال تدابیر شدید امنیتی برای حمایت از مهاجمان به مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و نیروهای اشغالگر مزاحمت و محدودیت های متعددی را در نقاط مختلف برای فلسطینی ها ایجاد می کنند.

خبرگزاری سما همچنین خبر داد که نظامیان رژیم صهیونیستی «فخری او دیاب» یک پژوهشگر اهل بیت المقدس را مجبور به خروج از مسجدالاقصی کرده اند تا زمینه برای هجوم صهیونیست ها به این مسجد بیش از پیش فراهم شود.

نیروهای اشغالگر همچنین به گروهی از جوانان فلسطینی در منطقه قدیمی بیت المقدس به قصد خلوت کردن منطقه برای برگزاری راهپیمایی پرچم، حمله کردند.

گزارش ها حاکی است از صبح امروز تاکنون ۱۲ گروه مهاجم صهیونیست از جمله چندین عضو کنست رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده اند.

راهپیمایی موسوم به پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود.

صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ طور کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود. این در حالی است که حتی انواع توافقنامه های سازش که مورد امضای رژیم صهیونیستی نیز رسیده با یهودی سازی قدس مخالفت کرده است.

دو سال پیش نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجدالاقصی با وجود هشدارهای مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین‌های اشغالی به دنبال داشت.