تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نهضت خواهران و دختران شهدا، جریان اجتماعی و محوری قوی دارد و آنان سَدی مقابل جریان بی‌عفتی شده‌اند.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ویژه‌برنامه «قرار بهشت» یکی از شبکه‌های تلویزیونی با تبریک دهه کرامت و روز دختر اظهار داشت: ۸۸ هزار و ۹۰۸ دختر شهید در کشور حضور دارند و بسیاری از دختران شهدا بسیار کوچک بودند یا برخی از آنان هنوز متولد نشده بودند که پدرانشان شهید شدند، اما این دختران شهدا حضور پدرانشان را حس می‌کنند و اغلب دخترها ارتباط عمیق با پدر دارند و رابطه بین خواهران شهدا با برادرانشان بقیةالسیف (به‌جا مانده) است.

وی گفت: خواهران شهدا نسبت به آرمان‌های برادر شهیدشان غیرت دارند و ادامه دادن راه آنان را یک مسوولیت می‌دانند، حضرت معصومه(س) مدت کوتاهی از رفتن برادرشان می‌گذشت که به یاری برادرشان رفتند و ساحت قدسی داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: حضرت زینب(س) نقش بی‌بدیل در تاریخ داشتند و پشتیبان فکر، فرهنگ و آرمان برادرشان بودند و نگذاشتند که نهضت کربلا در تاریخ خاموش شود، همه مادران و همسران شهدای کربلا که سردمدار آنان حضرت زینب (س) است نیز نقش برجسته و بی‌بدیل در زنده نگه داشتن اسلام دارند و در جامعه ما نهضت خواهران و دختران شهدا جریان اجتماعی قوی دارد و خواهران شهدا حامی برادرانشان هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های این بنیاد برای مادران، همسران و دختران شهدا، بیان‌داشت: برنامه‌های مناسبتی در قالب یادواره‌ها و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود که این برنامه‌ها در کنار برنامه‌های کلی در حوزه‌های مختلف است.

وی گفت: ۱۵۵ هزار و ۳۹۳ خواهر شهید در کشور حضور دارند و خواهران و دختران شهدا در مقابل جریانی که عفت جامعه را مورد هدف قرار داده است سَدی شده‌اند و پس از ۴۵ سال محکم و استوار ایستاده‌اند و از آرمان‌های برادرانشان دفاع می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خدا توفیق داده است که جلسات گفت‌وگو و دید و بازدید با گروه‌های ایثارگری برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: هیچ جایگاهی جای پدر را نمی‌گیرد و نمی‌توان برای آن جایگزین ایجاد کرد، خداوند می‌فرمایند که «جانشین شهید در خانواده شهید است» و این روایت از حضرت رسول (ص) است که «اگر کسی خانواده شهید را آزرده و دلشکسته کند من را آزرده و دلشکسته کرده است» و البته همه اعضای جامعه در مقابل خانواده‌های معظم شهدا مسوولیت دارند و این یک وظیفه ملی است.

برپایه این گزارش، گفت‌وگو با دختران، خواهران و همسران شهدا از جمله گفت‌وگوی تلفنی با مادر شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی از بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.