خواهران و دختران شهدا سَدی مقابل جریان بی‌عفتی شده‌اند
عکس تزیینی است

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نهضت خواهران و دختران شهدا، جریان اجتماعی و محوری قوی دارد و آنان سَدی مقابل جریان بی‌عفتی شده‌اند.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ویژه‌برنامه «قرار بهشت» یکی از شبکه‌های تلویزیونی با تبریک دهه کرامت و روز دختر اظهار داشت: ۸۸ هزار و ۹۰۸ دختر شهید در کشور حضور دارند و بسیاری از دختران شهدا بسیار کوچک بودند یا برخی از آنان هنوز متولد نشده بودند که پدرانشان شهید شدند، اما این دختران شهدا حضور پدرانشان را حس می‌کنند و اغلب دخترها ارتباط عمیق با پدر دارند و رابطه بین خواهران شهدا با برادرانشان بقیةالسیف (به‌جا مانده) است.

وی گفت: خواهران شهدا نسبت به آرمان‌های برادر شهیدشان غیرت دارند و ادامه دادن راه آنان را یک مسوولیت می‌دانند، حضرت معصومه(س) مدت کوتاهی از رفتن برادرشان می‌گذشت که به یاری برادرشان رفتند و ساحت قدسی داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: حضرت زینب(س) نقش بی‌بدیل در تاریخ داشتند و پشتیبان فکر، فرهنگ و آرمان برادرشان بودند و نگذاشتند که نهضت کربلا در تاریخ خاموش شود، همه مادران و همسران شهدای کربلا که سردمدار آنان حضرت زینب (س) است نیز نقش برجسته و بی‌بدیل در زنده نگه داشتن اسلام دارند و در جامعه ما نهضت خواهران و دختران شهدا جریان اجتماعی قوی دارد و خواهران شهدا حامی برادرانشان هستند.

خواهران و دختران شهدا سَدی مقابل جریان بی‌عفتی شده‌اند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های این بنیاد برای مادران، همسران و دختران شهدا، بیان‌داشت: برنامه‌های مناسبتی در قالب یادواره‌ها و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود که این برنامه‌ها در کنار برنامه‌های کلی در حوزه‌های مختلف است.

وی گفت: ۱۵۵ هزار و ۳۹۳ خواهر شهید در کشور حضور دارند و خواهران و دختران شهدا در مقابل جریانی که عفت جامعه را مورد هدف قرار داده است سَدی شده‌اند و پس از ۴۵ سال محکم و استوار ایستاده‌اند و از آرمان‌های برادرانشان دفاع می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خدا توفیق داده است که جلسات گفت‌وگو و دید و بازدید با گروه‌های ایثارگری برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: هیچ جایگاهی جای پدر را نمی‌گیرد و نمی‌توان برای آن جایگزین ایجاد کرد، خداوند می‌فرمایند که «جانشین شهید در خانواده شهید است» و این روایت از حضرت رسول (ص) است که «اگر کسی خانواده شهید را آزرده و دلشکسته کند من را آزرده و دلشکسته کرده است» و البته همه اعضای جامعه در مقابل خانواده‌های معظم شهدا مسوولیت دارند و این یک وظیفه ملی است.

برپایه این گزارش، گفت‌وگو با دختران، خواهران و همسران شهدا از جمله گفت‌وگوی تلفنی با مادر شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی از بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha