اراک - ایرنا - رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: وام ارزان قیمت(قرض الحسنه) امسال به ۲ هزار نفر از مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان این استان پرداخت شد.

«محمدصادق زهدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: وام ارزان قیمت با معرفی و افتتاح حساب برای مستمری بگیران توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی به بانک پرداخت شده‌ است.

وی ادامه داد: پرداخت وام ارزان قیمت در راستای مسئولیت اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی انجام شده و قسط این وام ماهانه از حقوق مستمری بگیران کسر می شود.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۱۳۸ نفر سال گذشته از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شدند و تعداد بیمه شدگان این صندوق در استان به ۷۸ هزار نفر افزایش یافته‌ است.

زهدی گفت: ۷۶۵ نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی، سال گذشته بازنشسته شدند اما تعداد بازنشستگان، مستمری بگیران و از کار افتادگان این صندوق در استان به ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار نفر از ابتدای فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی تاکنون بازنشسته، مستمری بگیر و از کار افتاده شدند که پرونده پنج هزار نفر این افراد به دلیل فوت و نبود بازمانده مختومه شده‌ است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی با یادآوری افزایش ۹۰ درصدی سطح درآمدی این صندوق در کشور افزود: امید است با افزایش سطح درآمدی این صندوق در سال جاری پرداختی این صندوق به مستمری بگیران به پرداختی‌های قانون کار نزدیک شود.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومتر مربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.

اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ تاکنون در کشور و استان مرکزی آغاز شده است.