کرمان - ایرنا - عضو سابق تیم ملی و مربی کرمانی با بیان اینکه تیم ملی جای زیادی برای آزمون و خطا ندارد در عین حال گفت: اما جوان گرایی در این مقطع می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند.

عباس محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه قرعه خوبی برای تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا افتاده و ما با امارات متحده عربی، هنگ کنگ و فلسطین هم گروه شدیم؛ ایران همیشه در این مسابقات تقریبا حرف اول را می زده و سابقه امیر قلعه نوعی نیز شناخته شده است.

به گفته وی، قلعه نوعی از مربیان خوب و با تجربه تیم ملی ایران محسوب می شود و در گذشته نیز سابقه مربی گری تیم ملی را دارد.

محمدی با بیان اینکه به نظر من ایران با توجه به قدرت، کادر فنی و تجربه براحتی از گروه خود صعود می کند عنوان کرد: در مسابقاتی که خیلی برای تیم ملی ایران سنگین نیست، می توانیم قالب تیم ملی را مقداری دستخوش تغییر و تحول قرار دهیم و از این فرصت برای جوانگرایی استفاده کنیم.

دروازه‌بان سابق و مربی فوتبال اهل کرمان گفت: جوانان خوبی در لیگ برتر امسال به فوتبال کشور معرفی شدند که استفاده از این بازیکنان می تواند برای بعدهای فوتبال ملی نتیجه بخش واقع شود تا تیم ملی قوی تر از این، برای بازی های سنگین تر و تورنمنت های بزرگ تر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اسکوچیچ تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایران ایجاد کرد اما برخی از بازیکنان بیش از هشت سال در این تیم بازی می کنند و برخی سابقه بالایی دارند که خوب است و سابقه قلعه نوعی در گذشته نشان داده که این مربی بخوبی از جوانان با تجربه در کنار بازیکنان با سابقه استفاده می کند و همیشه چیدمان خوبی در این زمینه داشته است.

این مربی کرمانی افزود: اما به نظر من تغییرات جوانگرایی و محک بازیکنان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا می تواند به تیم ملی کمک کند.

ایران قدرت اول آسیا

محمدی در پاسخ به این پرسش که حریفان ایران در مراحل بعدی و مسیر صعود تا فینال و قهرمانی در بازی های جام ملت های آسیا را چطور ارزیابی می کنید گفت: تا زمانی که این بازی ها شروع نشود و در دل مسابقات نرویم، بسیاری از مسائل مشخص نمی شود و نمی توانیم در مورد این تیم ها نظر بدهیم اما ایران همیشه قدرت اول آسیا بوده و در این مسابقات حرف زیادی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: با توجه به چیزهایی که از الان می بینیم و عملکرد سرمربی تیم ملی ایران و سابقه ایشان، کادر خوبی در اختیار داریم و به نظر من تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت های آسیا می تواند محک خوبی بخورد.

مربی دروازه بانان تیم فوتبال مس کرمان عنوان کرد: به نظر من در بازی های مقدماتی همه چیز مشخص می شود و هرچه جلوتر برویم وضعیت تیم ملی کشور هم هماهنگ و بهتر خواهد شد و تا صعود به مراحل بالاتر و بازی با دیگر تیم های قدرتمند نیز فکر می کنم که ترکیب تیم ملی شکل گرفته و در این مراحل می توانیم قوی تر از گذشته ظاهر شویم.

عباس محمدی متولد یکم شهریور ماه سال ۱۳۵۴ در کرمان دروازه‌بان سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. وی سابقه بازی تیم‌های مس کرمان، برق شیراز، سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز و نفت آبادان را در کارنامه دارد. محمدی همچنین در یک بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی فوتبال کاستاریکا در تاریخ ۲۰۰۸ میلادی به میدان رفت.

او به همراه تیم سپاهان اصفهان توانست در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۷ به عنوان نایب قهرمانی برسد و به این دلیل در مسابقات جام باشگاه‌های جهان نیز حضور پیدا کند.

مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا روز ۲۱ اردیبهشت ماه در قطر برگزار و تیم ملی کشورمان در گروه سوم با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ هم‌گروه شد.