ساری - ایرنا - جدیدترین نقشه رنگبندی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت در ماه اردیبهشت نشان می دهد چتر رنگ آبی بر سر همه شهرهای مازندران بجز سه منطقه گسترده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تمامی مناطق مازندران همچنان خارج از وضعیت قرمز و نارنجی می باشند، ۱۹ شهرستان استان جزو مناطق با وضعیت آبی و سه شهرستان گلوگاه، سوادکوه و رامسر همچنان در منطقه زرد نقشه کرونایی قرار دارند.
بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس آباد شهرستان های با وضعیت آبی هستند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد. وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

در همین حال بنا به گزارش دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل در اردیبهشت ماه ۱۱ مازندرانی براثر ابتلا به این بیماری جان باختند.