به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۴۶ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با الحاق یک بند به ماده ۶۵ مکرر به این قانون موافقت کردند که بر اساس آن هیئت های استانی بررسی تبلیغات یک هفته پس از اتمام ثبت نام نامزدها و داوطلبان زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب زیر تشکیل می شود:
۱- استاندار یا نماینده تامالاختیار او به عنوان رئیس هیات
۲- دادستان مرکز استان یا نماینده تام الاختیار او
۳- مدیرکل صدا و سیمای استان یا نماینده تام الاختیار رئیس سازمان
۴- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان
۵- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
۶- رئیس هیات بازرسی انتخابات استان
۷- دبیر ستاد انتخابات استان بدون حق رای
۸ -دو نفر از اعضای شورای استان به انتخاب شورای اسلامی استان بدون حق رای
همچنین نمایندگان مجلس با تصویب این ماده، امکان حضور یک نفر از اعضای هیات استانی نظارت بر انتخابات را در جلسات هیات تبلیغات فراهم کردند.
از وظایف هیات تبلیغات می توان به اجرای دستورالعمل های هیات اجرایی انتخابات در خصوص تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی و برنامه ریزی برای برخورداری همه داوطلبان از فرصت برابر تبلیغات اشاره کرد.
با این مصوبه، استفاده از اموال عمومی و دولتی جرم بوده و هیات تبلیغات باید مرتکبان به تخلفات مربوطه در حوزه تبلیغات را به دستگاه قضایی معرفی کند.
در جریان رسیدگی به این ماده از طرح اصلاح قانون انتخابات، علیرضا سلیمی نمیانده مردم محلات در مجلس خواهان افزوده شدن رئیس سازمان تبلیغات استان ها به ترکیب هیات بررسی تبلیغات انتخابات مجلس بود که با مخالفت سایر نمایندگان مواجه شده و رأی نیاورد.