دزفول-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب دزفول از اجرای طرح جمع‌آوری مراکز سیار عرضه قلیان در بوستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: عرضه‌کنندگان قلیان در اماکن عمومی منتظر برخورد قانونی باشند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری دزفول، مهدی آماده روز دوشنبه افزود: چهار مرکز سیار عرضه قلیان در بوستان‌های دووه و برکه با دستور قضایی و هماهنگی مرکز بهداشت و شهرداری دزفول جمع آوری شد.

وی ادامه داد: عرضه قلیان در اماکن عمومی علاوه بر تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی، زمینه بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به مواد مخدر را فراهم می‌سازد.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: آمارها نشان داده که مصرف سیگار و قلیان زمینه اعتیاد نوجوانان و جوانان به مواد مخدر و روان گردان را فراهم می‌کند.

وی افزود: بوستان‌ها و پارک‌ها به عنوان مکان عمومی برای تفریح و نشاط اجتماعی ساخته شده‌اند و نباید محلی برای ترویج رفتارهای اشتباه توسط برخی افراد سودجو باشند.

آماده با بیان اینکه این طرح به‌منظور صیانت از حقوق شهروندان، حفظ محیط زیست و فضای سبز شهری و ارتقای نشاط اجتماعی در حال اجرا است، گفت: طرح جمع آوری هفته گذشته نیز در بوستان‌های ساحلی علی کله و دووه اجرا شد و مورد رضایت شهروندان به‌ویژه خانواده‌ها قرار گرفت.

وی از خانواده‌ها خواست نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه عرضه قلیان در این اماکن، مراتب را به مراجع ذی‌صلاح گزارش کنند تا اقدامات لازم برای برخورد مقتضی با متخلفان انجام شود.