تهران-ایرنا- رهبر جنبش انصارالله یمن امروز سه شنبه در سخنانی به مناسبت سالروز «فریاد بر سر مستکبران» گفت که تحولات بین المللی نشان می دهد آمریکا رو به افول است و قدرت اقتصادی آن که عامل تسلط بر دیگر کشورها است، درحال تضعیف است.

به گزارش ایرنا،، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در ادامه سخنانش افزود: آمریکا در داخل با مشکلات و بحران های عمیقی روبرو است و به بزرگترین کشور بدهکار در جهان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: تحولاتی که بر آمریکا تاثیر می گذارد، پیامدهای آن دامنگیر رژیم صهیونیستی نیز می‌شود و این رژیم درحال حرکت به سوی یک تنگنای واقعی است که سران این رژیم نیز از آن سخن می گویند.

الحوثی با بیان اینکه عادی سازی روابط با دشمن یک رسوایی بزرگ و یک اقدام شکست خورده است، تصریح کرد: پایداری ملت فلسطین و مبارزان آن در حال افزایش است و این حضور و کارآمدی خود را در مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی نشان داده است.

وی بیان کرد: در تجاوز اخیر، پایداری و مقاومت جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه های مقاومت را که با قدرت در مقابل این تجاوز ایستادند مشاهده کردیم.

رهبر انصارالله یمن گفت: جبهه لبنان نیز با قدرت آماده است و دشمن همواره از آن هراس دارد.

الحوثی اضافه کرد: آمریکایی در یک دهه گذشته تلاش کردند در منطقه پیروز شوند تا بتوانند با خیال راحت با چین و روسیه مقابله کنند.

وی در ادامه اعلام کرد، آمریکایی ها نتوانستند در سوریه، عراق، فلسطین و یمن پیروز شوند و برغم همه توطئه ها نتوانستند اوضاع را در جمهوری اسلامی ایران به سود خود تغییر دهند.

سید الحوثی اظهار داشت: پس از ناکامی های آمریکا در منطقه، آمریکایی مجبور شدند اندکی کوتاه بیایند و به مزدوران خود اندکی در روابط بین الملل استقلال عمل بدهند.

رهبر انصارالله خاطر نشان کرد: تجاوز به کشور ما نیز شکست خورد و به اهداف خود نرسید و این امکان وجود دارد که متوقف شود و عربستان و امارات به شیوه ای عادلانه خارج شوند.

الحوثی بیان کرد: این تجاوز باید پایان یابد، محاصره لغو شود و اشغالگری به پایان برسد و همه موضوعات مرتبط با این تجاوز از جمله موضوع اسیران و بازسازی حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: آمریکا و انگلیس از تحقق صلحی حقیقی از طریق عملی شدن حقوق طبیعی و عادلانه ملت یمن جلوگیری می کنند.

الحوثی افزود: آمریکا می خواهد این جنگ و محاصره و محرومیت ملت یمن از منابع و ثروت های ملی ادامه یابد و بر جزایر و آب های سرزمینی یمن مسلط شود.

وی اظهار داشت: تجاوز به شیوه های مختلف ادامه دارد هرچند که در برخی زمینه ها کاهش داشته است ولی توطئه ها به انواع شیوه ها درحال انجام است.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: همه دنیا بدانند تا زمانی که این تجاوز ادامه داشته باشد با تمام قدرت و امکانات با آن مقابله می کنیم و وظیفه و مسئولیت همه ماست که با تمام تلاش به جهاد و مقابله با توطئه های دشمن ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: به محض اینکه نتایج تلاش های عمان برای رسیدن به یک راه حل آشکار می شود، عربستان وارد صحنه می شود و خود را به عنوان میانجی معرفی می کند که این یک جوک است.

الحوثی تصریح کرد: همه دنیا می دانند که طرفی که خود را رهبر و فرمانده جنگ علیه یمن معرفی کرد عربستان بود، چرا می خواهد خود را میانجی معرفی کند؟

وی افزود: مسئول همه پیامدهای این تجاوز عربستان است و اگر خواستار صلح است باید پیامدهای آن را بپذیرد.

رهبر انقلاب یمن بیان کرد: تا آنجا که ممکن بود به تلاش های برادرانمان در عمان فرصت دادیم ولی این فرصت تا همیشه وجود ندارد زیرا دیگران درحال کسب وقت به منظور اجرای توطئه های خود هستند.

الحوثی گفت: اگر عربستان فکر می کند که در تصمیم گیری مستقل است، این استقلال را ثابت کند و در پرونده یمن با انصاف عمل کند.

وی تصریح کرد: عربستان نمی تواند صلح و امنیت و ثبات داشته باشد و به اهداف اقتصادی خود برسد مگر در سایه صلح ملت یمن و لغو محاصره یمن.

وی با بیان اینکه در قبال غارت منابع ملی یمن در هر استانی از استان های یمن با اقدامات نظامی عمل می کنیم افزود: از منابع ملت در دریا و خشکی محافظت و دفاع می کنیم و این اقدام به منابع نفتی و گازی نیز محدود نمی شود.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد که هرگونه قرارداد با مزدوران و خائنین باطل و غیر قانونی است و ارزشی ندارد.

وی همچنین گفت: به تلاش ها برای مقابله با تجاوزها ادامه می دهیم و برای هر احتمالی در هر زمانی آماده‌ایم. اگر دیگران تصور می کنند که از پیامدهای تجاوزشان به یمن و محاصره ملت درامان هستند در توهم به سر می برند.

سید الحوثی عنوان کرد، این میزان از رنج و محرومیت ملت یمن از منابع خود نمی‌تواند بدون مجازات عاملان آن ادامه یابد و این سیاست در قبال کشور و ملت ما غیرقابل پذیرش است. مسیر صلح روشن و موضع ما ثابت و پایبندی و مسئولیت ما در قبال ملت و شهدا مشخص است.