یمن از مقاومت در منطقه حمایت می کند/ لزوم تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی + فیلم

تهران- ایرنا- میلیون ها یمنی در بیانیه پایانی راهپیمایی ضداستکباریِ «فریاد بر سر مستکبران» که امروز در استان ها و شهرهای مختلف این کشور برگزار شد، بر حمایت از جنبش های جهاد و مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و سایر کشورهای اسلامی تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه های یمنی، این بیانیه با تاکید بر تحریم کالاهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی، این اقدام را مؤثر و سلاحی در برابر دشمنان دانستند که از ثمرات آن، توقف حمایت مالی از آنها است.

در این بیانیه آمده است: شعار این راهپیمایی،گویای این واقعیت است که آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان واقعی امت اسلام هستند و این شعار ملت را در مقابل نفوذ آنها مستحکم می‌کند.

این بیانیه افزود: تحریم یک عامل اساسی در ساختن ملت و انقلاب اقتصادی است زیرا به جای تکیه بر آنچه از سوی دشمنان ساخته می شود، ملت را به سمت تولید و خودکفایی سوق می دهد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه "وضعیت تجاوز به کشور یمن ادامه دارد و محاصره ظالمانه تحمیل شده بر یمنی ها همچنان پابرجاست"، تاکید شد که مردم یمن در برابر تداوم تجاوز، محاصره و غارت ثروت های ملی و اشغال کشور خود سکوت نخواهند کرد.

این بیانیه ادامه داد: ملت یمن با تمام قدرت، سرسختی و قاطعیت و بیش از آنچه دشمنان انتظار داشتند، با این تجاوزات مقابله خواهند کرد و مردم برای همه گزینه هایی که توسط رهبر انقلاب یمن سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» هدایت خواهد شد، آمادگی کامل دارند.

در بخش دیگری از بیانیه پایانی این راهپیمایی آمده است: "آمریکا رهبری ائتلاف متجاوز و محاصره مردم یمن را بر عهده دارد و عربستان و امارات ابزار اجرای این تجاوز هستند. ما به کشورهای متجاوز می گوییم که شکست خورده و ضرر کرده اید و باید از تجاوزات و محاصره خود دست بردارید و به اشغال پایان دهید."

در این بیانیه بر "لزوم تلاش کشورهای متجاوز برای رسیدگی به پرونده‌های جنگ و آثار و پیامدهای انسانی و اقتصادی آن از جمله پرونده اسرا، جبران خسارات و بازسازی" تاکید شده و آمده است: آنچه در استان های اشغال شده یمن می گذرد، بخشی از توطئه های دشمنان با هدف تقسیم و تجزیه کشور است. اهرم های دشمنان با همه نام‌ و نشان آنها وحدت، حاکمیت و استقلال یمن را هدف قرار داده اند و آنها ربطی به مردم یمن ندارند.

این بیانیه افزود: تلاش عربستان برای نشان دادن خود به عنوان یک میانجی، مانوری آشکار است و کسانی که هدایت این جنگ را بر عهده گرفتند، تنها می توانند عواقب آن را تحمل و برای درمان آثار آن تلاش کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: مردم یمن اجازه نخواهند داد که عربستان بدون تعهد به الزامات صلح، از جنگ خارج شود.

این بیانیه همچنین بر موضع قاطع و اصولی یمنی ها در قبال مسائل امت اسلام که مهمترین آن مساله فلسطین است و بر حمایت از جنبش های جهاد و مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و سایر کشورهای اسلامی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha