رشت - ایرنا- استاندار گیلان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران محاسبات سیاسی-امنیتی منطقه و جهان را بر هم زده و توانسته است امنیت فراسرزمینی خود را تامین کند.

به گزارش ایرنا، اسدلله عباسی روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گیلان به میزبانی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) در بندر انزلی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای دریای عمان و خزر رشادت‌ها، شجاعت‌ها و شهامت و اقتدار را به اثبات رساند. نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در خلیج فارس این اقتدار را چنان به اثبات رساند که دشمن جرات حضور و یا تحرک در منطقه را نخواهد داشت این نشان از توانمندی و اقتدار و ایمان راسخ شما دلاورمردان دارد.

وی تصریح کرد: امید است ما مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی با خدمات صادقانه به مردم قدم‌های بلندی در جهت توسعه پایدار، اقتدار و پیشرفت کشور برداریم.

عباسی اضافه کرد: ما در جنگ‌های ترکیبی و شناختی هم پیروز میدان هستیم و تحرکات دشمن را کاملاً رصد داریم و بطور حتم برخی ناامنی ها که در برخی نقاط مرزی کشور رخ می‌دهد جمع خواهد شد و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی پیروز میدان خواهد بود.

وی افزود: ناوگروه ۸۶ اقتدار ۳۶۰ پیام اقتدار، صلح و دوستی نظام را به جهانیان رساند و با توانمندی و رشادت‌ها از دستاوردهای انقلاب دفاع کرد تا این پیام را به جهان مخابره کند که باوجود تحریم ها توانستیم روی پای خود ایستاده و لجستیک دریایی خود را بسازیم و دور دنیا را فتح کنیم.

استاندار گیلان یادآوری کرد: طی ۴۴ سال پس از پیروزی این انقلاب شکوهمند توانستیم بر عظمت اسلام و قرآن بیافزائیم.

وی عنوان کرد: دشمنان و کفار همه در یک صف و قدرت اسلام و مومنان در صف دیگر توانست پیروزی حق بر باطل را به اثبات برساند و با ایمان و تکیه بر آموزه‌های دینی، قرآنی و باورها و ارزش‌های اسلامی نظام را از دست دشمنان محفوظ نگه دارد.

وی گفت: دشمن در جنگ تحمیلی با همه ابزارهای کثیف خود نتوانست یک وجب از خاک ما را به دست آورد و فتح خرمشهر نماد مقاومت، ایثار و پیروزی حق بر باطل بود و طی این سال‌ها به‌صورت پیاپی بر دشمنان پیروز شده و از حریم و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردیم.

عملیات اقتدار ۳۶۰ پیام صلح و دوستی ملت ایران را در عین اقتدار به دنیا نشان داد

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) در این صبحگاه مشترک بیان داشت: سوم خرداد نماد اراده و عزم مردم ایران با پشتیبانی ایمان به خدا و تابعیت از فرماندهی کل قواست.

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت افزود: از زمانی که دشمنان این مرز و بوم و با پشتیبانی همه جانبه معاندین نظام جمهوری اسلامی به جنگ با ایران پرداختند عزم راسخ این دلیر مردان با پشتیبانی و دستور ولی امر به پا خواستند و خرمشهر را بازپس گرفتند.

وی عنوان کرد: کارشناسان تاکنون نتوانسته‌اند به ابعاد این پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی و فتح خرمشهر بپردازند و همه عواملی که باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شده توانست اقتدار نظام را در اقصی نقاط جهان به رخ جهانیان بکشاند و سپاه، ارتش و بسیج و نیروی انتظامی در اوج اقتدار به دفاع و صیانت از حقوق حقه مردم شریف می پردازند.

وی با بیان اینکه نیروی‌های مسلح هر جا که اقتضا کند حضور می یابند، اظهار داشت: گواه این امر انجام عملیات اقتدار ۳۶۰ بود. این عملیات پیام صلح و دوستی ملت ایران را در عین اقتدار ایران اسلامی به دنیا نشان داد.

در پایان مراسم از خانواده سه شهید نیروهای مسلح حاضر در مراسم تقدیر شد.