امروز ایران اسلامی محاسبات سیاسی-امنیتی منطقه و جهان را بر هم‌زده است

رشت - ایرنا- استاندار گیلان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران محاسبات سیاسی-امنیتی منطقه و جهان را بر هم زده و توانسته است امنیت فراسرزمینی خود را تامین کند.

به گزارش ایرنا، اسدلله عباسی روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گیلان به میزبانی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) در بندر انزلی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای دریای عمان و خزر رشادت‌ها، شجاعت‌ها و شهامت و اقتدار را به اثبات رساند. نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در خلیج فارس این اقتدار را چنان به اثبات رساند که دشمن جرات حضور و یا تحرک در منطقه را نخواهد داشت این نشان از توانمندی و اقتدار و ایمان راسخ شما دلاورمردان دارد.

وی تصریح کرد: امید است ما مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی با خدمات صادقانه به مردم قدم‌های بلندی در جهت توسعه پایدار، اقتدار و پیشرفت کشور برداریم.

عباسی اضافه کرد: ما در جنگ‌های ترکیبی و شناختی هم پیروز میدان هستیم و تحرکات دشمن را کاملاً رصد داریم و بطور حتم برخی ناامنی ها که در برخی نقاط مرزی کشور رخ می‌دهد جمع خواهد شد و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی پیروز میدان خواهد بود.

وی افزود: ناوگروه ۸۶ اقتدار ۳۶۰ پیام اقتدار، صلح و دوستی نظام را به جهانیان رساند و با توانمندی و رشادت‌ها از دستاوردهای انقلاب دفاع کرد تا این پیام را به جهان مخابره کند که باوجود تحریم ها توانستیم روی پای خود ایستاده و لجستیک دریایی خود را بسازیم و دور دنیا را فتح کنیم.

استاندار گیلان یادآوری کرد: طی ۴۴ سال پس از پیروزی این انقلاب شکوهمند توانستیم بر عظمت اسلام و قرآن بیافزائیم.

وی عنوان کرد: دشمنان و کفار همه در یک صف و قدرت اسلام و مومنان در صف دیگر توانست پیروزی حق بر باطل را به اثبات برساند و با ایمان و تکیه بر آموزه‌های دینی، قرآنی و باورها و ارزش‌های اسلامی نظام را از دست دشمنان محفوظ نگه دارد.

وی گفت: دشمن در جنگ تحمیلی با همه ابزارهای کثیف خود نتوانست یک وجب از خاک ما را به دست آورد و فتح خرمشهر نماد مقاومت، ایثار و پیروزی حق بر باطل بود و طی این سال‌ها به‌صورت پیاپی بر دشمنان پیروز شده و از حریم و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردیم.

عملیات اقتدار ۳۶۰ پیام صلح و دوستی ملت ایران را در عین اقتدار به دنیا نشان داد

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) در این صبحگاه مشترک بیان داشت: سوم خرداد نماد اراده و عزم مردم ایران با پشتیبانی ایمان به خدا و تابعیت از فرماندهی کل قواست.

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت افزود: از زمانی که دشمنان این مرز و بوم و با پشتیبانی همه جانبه معاندین نظام جمهوری اسلامی به جنگ با ایران پرداختند عزم راسخ این دلیر مردان با پشتیبانی و دستور ولی امر به پا خواستند و خرمشهر را بازپس گرفتند.

وی عنوان کرد: کارشناسان تاکنون نتوانسته‌اند به ابعاد این پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی و فتح خرمشهر بپردازند و همه عواملی که باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شده توانست اقتدار نظام را در اقصی نقاط جهان به رخ جهانیان بکشاند و سپاه، ارتش و بسیج و نیروی انتظامی در اوج اقتدار به دفاع و صیانت از حقوق حقه مردم شریف می پردازند.

وی با بیان اینکه نیروی‌های مسلح هر جا که اقتضا کند حضور می یابند، اظهار داشت: گواه این امر انجام عملیات اقتدار ۳۶۰ بود. این عملیات پیام صلح و دوستی ملت ایران را در عین اقتدار ایران اسلامی به دنیا نشان داد.

در پایان مراسم از خانواده سه شهید نیروهای مسلح حاضر در مراسم تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha