بجنورد- ایرنا- همزمان با سالروز آزادی خرمشهر(سوم خرداد ماه) ۲۱ عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و پیشکسوتان دفاع مقدس در بجنورد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: این کتاب ها در زمینه خاطرات، روایتگری، تاریخ شفاهی و زندگی‌نامه شهدای دفاع مقدس است که به قلم هفده نویسنده به چاپ رسیده است.

مهدی الهی راد افزود: کتاب های حوزه دفاع مقدس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و در اختیار کتابخانه مرکزی بجنورد قرار گرفته تا در تمامی کتابخانه های عمومی توزیع شود.

به گفته وی؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تاکنون در حوزه دفاع مقدس ۱۶۹ کتاب به صورت چاپی و ۲۹ اثر نیز در قالب فایل صوتی منتشر کرده است.

الهی راد با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است، گفت: در شرایطی که دشمنان در پی دلسردی جوانان از ارزش های اسلامی و انقلابی هستند ترویج فرهنگ ایثار همه توطئه های آن را خنثی خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: بی تردید هر چقدر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ترویج یابد به همان میزان پیشرفت و امنیت جامعه تضمین می شود.

وی با بیان اینکه حفظ و جمع آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از برنامه های اصلی این نهاد است، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی رزمندگان و ایثارگران زیادی دارد که با بهره گیری از آنها می توان آثاری ارزشمند در حوزه حفظ دفاع مقدس تولید کرد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.