به گزارش ایرنا، بریتیش ایرویز روز پنجشنبه با صدور بیانیهای اعلام کرد که مهندسان این شرکت در تلاش هستند تا نقص بوجود آمده در شبکه را برطرف کنند با این حال تا ساعت ۱۷ به وقت محلی انگلیس ۵ درصد از کل پروازهای این شرکت هواپیمایی لغو شد.
این برای نخستین بار نیست که بروز نقص فنی باعث تاخیر و یا لغو پروازهای بریتیش ایرویز میشود. طی سالهای اخیر برنامه پرواز این شرکت هواپیمایی بواسطه مشکلات رایانهای در چندین نوبت مختل شده است.
اخلالی که در سال ۲۰۱۷ رخ داد، سبب شد تا ۷۵ هزار مسافر در فرودگاه سرگردان شوند. آخرین بار نیز دسامبر گذشته، دهها پرواز بریتیش ایرویز در آستانه کریسمس زمین گیر شد.
اخلال روز پنجشنبه در برنامه پروازی بریتیش ایرویز در حالی رخ داد که کارکنان امنیتی ترمینال ۵ فرودگاه هیترو در اعتراض به شرایط نامطلوب کاری، دستمزدهای پائین و کار زیاد دست از کار کشیدهاند. در این حرکت اعتراضی که به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت، یک هزار و ۴۰۰ معترض مشارکت کردهاند.
بریتیش ایرویز شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است که در رتبهٔ نهم از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان بر پایه تعداد مقصد قرار دارد.
این شرکت در سال ۱۹۷۴ راهاندازی شد و هماکنون روزانه به ۱۶۹ مقصد در سراسر جهان پروازهای مستقیم دارد. این شرکت در ژانویه ۲۰۱۱ با شرکت هواپیمایی ایبریا ادغام و اینترنشنال ایرلاینز گروپ تشکیل شد که هماکنون بهعنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته میشود.
اینترنشنال ایرلاینز گروپ در سال ۲۰۲۰ میلادی در پی همهگیری کرونا ۶.۶ میلیارد پوند و سال بعد از آن نیز ۲.۶۲ میلیارد پوند زیان کرد.