۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82588787
T T
۰ نفر

تداوم اعتصاب خدمه شركت هواپیمایی انگلیس

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82588787
تداوم اعتصاب خدمه شركت هواپیمایی انگلیس

لندن - ایرنا - اتحادیه كارگری یونایت روز پنجشنبه اعلام كرد كه خدمه پرواز شركت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) در نظر دارند تا از 19 جولای (28 تیر) برای دو هفته اعتصاب كنند؛ این در حالی است كه آنها ازاول تا 16 ماه جاری در اعتصاب به سر می برند.

به گزارش روز پنجشنبهایرنا، «اولیور ریچاردسون» عضو اتحادیه كارگری یونایت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این اقدام عزم خدمه پرواز شركت بریتیش ایرویز، برای بهبود حقوق ها را مورد تاكید قرار می دهد.
جمعه گذشته اتحادیه كارگری یونایت اعلام كرد كه شمار زیادی از خدمه پرواز شركت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) در فرودگاه هیترو لندن از اول جولای به مدت 16 روز در اعتراض به وضعیت حقوق خود اعتصاب می كنند.
در همین حال شركت بریتیش ایرویز اعلام كرد كه 99.5 درصد پروازهایش از فرودگاه هیترو با همكاری شركت هواپیمایی قطر برقرار خواهد بود.
این شركت هواپیمایی هفته گذشته موفق شد تا موافقت سازمان نظارت و ارزیابی شركت‌ها و خطوط هواپیمایی انگلیس را برای استفاده از 9 فروند هواپیما و خدمه پرواز شركت هواپیمایی قطر به مدت 16 روز جلب كند؛ كه این مساله با مخالفت شدید اتحادیه كارگری یونایت روبه رو گردید.
اتحادیه كارگری یونایت ادعا می كند كه موج جدید اعتصاب كاركنان بریتیش ایرویز در واكنش به همین تصمیم صورت گرفته است.
ریچاردسون دراین باره گفت: دولت نبایستی با اجاره هواپیماهای قطر موافقت می كرد. ما معتقدیم كه این اقدام نه تنها مغایر قوانین اروپایی بوده بلكه با موازین امنیتی صنعت هوایی همخوانی ندارد.
اكنون در حدود 4 هزار تن از خدمه پروازی شركت بریتیش ایرویز كه از بعد سال 2010 میلادی به این شركت پیوسته‌اند بر سر حقوق با كارفرمایشان اختلاف دارند.
در حدود 2 هزارو 500 تن از خدمه یاد شده از اعضای اتحادیه كارگری یونایت هستند.
به گفته این اتحادیه، میانگین حقوق دریافتی سالانه خدمه پرواز بریتیش ایرویز در ظاهر بین 21 تا 25 هزار پوند است اما در عمل این حقوق بر اساس پایه 12 هزار پوند و 3پوند اضافی بابت هر ساعت پرواز ، محاسبه و پرداخت می‌شود.
به گفته 'مت اسمیت' یكی از اعضای این اتحادیه، بریتیش ایرویز در حالی در پرداخت‌ها به كاركنانش ضعیف عمل می‌كند كه سود پیش‌بینی‌شده برای آن از سال جاری میلادی تا سال 2020 میلادی 4.7 میلیارد پوند برآورد شده است.
بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار كارمند، شركت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، كه در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده و اكنون روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.
این شركت در ماه ژانویه 2011 میلادی با شركت هواپیمایی اسپانیایی 'آیبیریا' ادغام شد، كه در پی آن، 'اینترنشنال ایرلاینز گروپ' تشكیل شد، كه اكنون به‌عنوان سومین شركت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.
دفتر مركزی شركت بریتیش ایرویز در شهر 'هارموندوورتس'، انگلیس قرار دارد و فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه گاتویك، قطب‌های این شركت هواپیمایی، به شمار می‌روند.
شركت بریتیش ایرویز در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای268 فروند هواپیمای جت مسافربری هست و درآمد آن در سال 2015 میلادی بالغ‌بر 11 میلیارد و 421 میلیون پوند اعلام ‌شده است.
شبد**اروپام** هـ ن **1010
انتشار:حسن معظمی