خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش های پراکنده باران و رگبارهای کوتاه مدت بهاری طی امروز جمعه و فردا برای اغلب نقاط استان قابل انتظار است.

به گزارش‌ روز جمعه ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور به رسانه ها اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار، از امروز تا روز شنبه علاوه بر افزایش پوشش ابرهای همرفتی و گاهی افزایش سرعت وزش باد تا بازه قابل ملاحظه و نسبتا شدید لحظه ای، برای اغلب نقاط استان بارش پراکنده باران و گاها رگبارهای کوتاه مدت بهاری همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود:همچنین به دلیل تقویت ضرایب ناپایداری احتمال رخداد رگبار تگرگ و صاعقه وجود دارد.

مرادپور ادامه داد:در این بازه زمانی مخاطراتی همچون مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، احتمال ایجاد رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، خطر سقوط اشیاء، خسارت به برخی سازه ها بخصوص سازه های سبک مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد:با توجه به جهت جریانات غربی شکل گیری هسته های گرد و خاک بر روی کشور عراق و نفوذ آن به جو منطقه پیش بینی می شود که این شرایط تا روز شنبه ادامه داشته باشد.