۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85122432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی بارش های پراکنده و رگبار بهاری در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش های پراکنده باران و رگبارهای کوتاه مدت بهاری طی امروز جمعه و فردا برای اغلب نقاط استان قابل انتظار است.

به گزارش‌ روز جمعه ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور به رسانه ها اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار، از امروز تا روز شنبه علاوه بر افزایش پوشش ابرهای همرفتی و گاهی افزایش سرعت وزش باد تا بازه قابل ملاحظه و نسبتا شدید لحظه ای، برای اغلب نقاط استان بارش پراکنده باران و گاها رگبارهای کوتاه مدت بهاری همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود:همچنین به دلیل تقویت ضرایب ناپایداری احتمال رخداد رگبار تگرگ و صاعقه وجود دارد.

مرادپور ادامه داد:در این بازه زمانی مخاطراتی همچون مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، احتمال ایجاد رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، خطر سقوط اشیاء، خسارت به برخی سازه ها بخصوص سازه های سبک مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد:با توجه به جهت جریانات غربی شکل گیری هسته های گرد و خاک بر روی کشور عراق و نفوذ آن به جو منطقه پیش بینی می شود که این شرایط تا روز شنبه ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha