اسلام‌آباد - ایرنا - دایره مبارزه با تروریسم در پاکستان امروز اعلام کرد که ۱۲ عنصر داعشی طی عملیات نیروهای اطلاعاتی این کشور در ایالت پنجاب بازداشت و دو نفر از این تروریست‌ها نیز کشته شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه‌های خبری پاکستان، این عملیات درحالی انجام می‌شود که هفته اخیر عناصر تروریستی داعش خوراسان با مشارکت با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان چند فقره عملیات در شمال غرب این کشور انجام دادند که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۰ نفر از نظامیان و غیرنظامیان شد.

طالبان پاکستانی همچنین مسوولیت حمله به پالایشگاه میعانات گازی در شهر «هنگو» واقع در شمال غرب پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان را نیز برعهده گرفت که طی آن شش نفر از ماموران امنیتی جان خود را از دست دادند.

شبکه خبری «دنیا نیوز» امروز اعلام کرد که در عملیات نیروهای اطلاعاتی در مناطق مختلف ایالت پنجاب ۱۲ نفر از عناصر تروریستی وابسته به داعش بازداشت شدند و دو نفر از این تروریست‌ها که در برخی حملات گروه تحریک طالبان مشارکت داشتند، طی درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

پاکستان از اوایل سال جاری میلادی و همچنین در سال گذشته (۲۰۲۲) شاهد افزایش فوق العاده در حوادث تروریستی در داخل در مقایسه با سال‌های قبل‌تر بود، درحالی که گروه‌های تروریستی داعش و تحریک طالبان به عنوان عوامل اصلی خشونت‌های ۲۰۲۲ در پاکستان شناخته شده‌اند.

مقامات دولتی و امنیتی پاکستان همواره وجود داعش و حتی ردپای همدستان آنان در این کشور را رد کرده‌اند، در حالی که این گروه تروریستی مسوولیت بسیار از حملات و بمب‌گذاری‌های مرگبار در پاکستان را طب ماه‌های اخیر برعهده گرفته و از طرفی دیگر نهادهای امنیتی پاکستان نیز بارها از بازداشت عناصر داعش در این کشور خبر داده‌اند.

همزمان حملات گروه طالبان پاکستانی علیه مواضع نیروهای امنیتی این کشور به ویژه در استان خیبرپختونخوا و مناطق هم مرز با افغانستان نیز شدت گرفته و منجر به افزایش نگرانی دولت اسلام‌آباد و فشار این کشور بر حاکمان موقت افغانستان برای مقابله با عناص تروریستی در امتداد مرز مشترک شده است.

طالبان افغانستان اصرار بر مذاکرات دولت پاکستان با گروه تحریک طالبان (تی تی پی) دارد، پیشنهادی که اسلام‌آباد آن را بی‌فایده دانسته و از کابل خواسته تا اقدامات قاطع و قوی برای سرکوب این عناصر در قلمروی افغانستان بردارد.