اردبیل - ایرنا - معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۲۵۵ هزار مسافر در ۲ ماه سال جاری در این استان جابجا شده است.

به گزارش ایرنا، رضا شیرین‌زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری شهرستان خلخال افزود: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۴۱ هزار و ۷۸۹ مورد سفر انجام شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۱ هزار و ۳۲۳ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۲۰ هزار و ۱۶۸ نفر با مینی‌بوس و ۱۰۴ هزار و ۱۸۱ نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شده‌اند.

شیرین زاده ادامه داد: در ۲ ماه سال جاری ۱۴۳ هزار و ۱۷۸ مسافر از شهرستان اردبیل، ۴۰ هزار مسافر از شهرستان مشگین شهر، ۲۴ هزار مسافر از شهرستان خلخال، ۲۱ هزار و ۵۸۷ مسافر از شهرستان پارس آباد، ۱۵ هزار و ۸۲۶ نفر از شهرستان گرمی، ۲ هزار و ۴۰۲ مسافر از شهرستان نمین، هزار و ۶۱۹ مسافر از شهرستان بیله سوار، هزار و ۳۲۸ مسافر از شهرستان کوثر، هزار و ۲۰۰ نفر از شهرستان نیر، ۵۶۷ نفر از شهرستان اصلاندوز و ۴۶۱ مسافر نیز از شهرستان سرعین جابجا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با بیان اینکه در ۲ ماه اول سال گذشته ۲۵۱ هزار مسافر در استان جابجا شده بود، اضافه کرد: امسال جابجایی مسافر در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش داشته است.

شیرین زاده یادآور شد: امسال جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه پارسال در شهرستان نمین ۲۴۷ درصد و در شهرستان سرعین ۹ درصد افزایش داشته است.

وی از فعالیت هفت پایانه و ۶۲ شرکت مسافربری با هزار و ۲۳۱ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۶۰ دستگاه مینی‌بوس می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در بخش مسافر به مردم خدمت می کنند، افزود: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه رسیدگی شود.