شهره صادقی روز سهشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از احصا نظام مسایل در کشور از استانها خواسته شد تا با مشورت اعضای نخبه و گروههای تشکیل شده پنج اولویت استان خود را اعلام کنند که در جمع بندی نهایی ۱۶۵ مساله اعم از نقطه ضعفها، مشکلات و نقاط قوت احصا شد.
وی ادامه داد: از این ۱۶۵ مساله نیز هفت مساله به عنوان مساله مشترک و مهم با توجه به زیست بوم استانی احصا و به عنوان اولویتهای قابل رسیدگی انتخاب شدند که شامل مشاوره ورانشناختی، ورزش دختران و مکانهای ورزشی، حیا و حجاب، مهارت آموزی، بهداشت فردی و محیط و چندین مورد دیگر است.
دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش گفت: در احصا مسایل دختران با توجه به زیست بوم هر منطقه که از اهداف قرار گاه کوثر است پنج استان با بیشترین مسایل نیز شناسایی شدند.
صادقی اضافه کرد: یک هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان فرهنگی فعال، تاثیرگذار و معتمد در قالب فعالیت کاری کارگروه کوثر زیر مجموعه قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش در استانها شناسایی و جذب این کارگروهها شدند.
صادقی گفت: عضوگیری این کارگروه بر مبنای اصل ولایتمداری، دغدغهمندی، تعهد، توانمندی، آشنایی با کار جهادی و معتبر بودن انجام میشود.
به گفته دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش، خلا فرهنگی برای دختران عمده مشکلی است که با توجه به شرایط فعلی در کشور نمود عینی دارد و این کارگروه درصدد است تا با تجمیع ظرفیتهای درون و برون سازمانی به رفع این مسایل همت گمارد.
صادقی اظهار کرد: ۳۲ دبیر استانی در کنار ۳۲ نفر نیروی فعال اجتماعی و فرهنگی در استانها با این کارگروه همکاری میکنند تا بتوان به اهداف قرارگاه دست یافت.
وی آسیبشناسی، تحلیل و ارایه راهکارهای اجرایی در حل مسایل فرهنگی، اجتماعی دختران و توجه به نقش خواهران در تصمیمسازیها و ایفای نقشهای اجتماعی از اهداف قرارگاه جهادی است.
دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این کارگروه در ذیل قرار گاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت فعالیت دارد، افزود: برقراری عدالت تربیتی در حوزه دانشآموزان دختر، انسجام خواهران و دختران جهادی برای شناسایی و حل مسایل تعلیم و تربیت با رویکرد انقلابی از برنامههای راهبردی این کارگروه است.
بیشتر بخوانید:
۲ هزار فرهنگی به عضویت کارگروههای جهادی آموزش و پرورش آذربایجانغربی درآمدند
به گزارش ایرنا، ریاست این قرار گاه برعهده وزیر آموزش و پرورش است و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دبیری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور را عهده دار است، این قرارگاه هشت کارگروه دارد و همه فعالیتها باید ذیل این کارگروهها انجام گیرد.
کارگروههای این قرارگاه شامل توانمندسازی و کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، رصد و برنامهریزی منابع انسانی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماعمحور، مدارس تولید و مهارت و ظرفیتشناسی و مردمیسازی است.
۶ برنامه را برای کارگروه کوثر اعلام شده که اولین گام احصا نظام مسایل دختران باتوجهبه زیستبوم استانی بوده است؛ ۴۴۹ شهرستان در کشور و حدود ۷۰۰ منطقه آموزشی وجود دارد که لازم است در آنها نیروهای جهادی برونسازمانی با هویت مردمی به این کارگروه جذب شوند.