حسنعلی میرعبدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عوامل متعددی در فرآیند بازمانده شدن از تحصیل در سیستان و بلوچستان موثر است که میتوان به فقر فرهنگی و اقتصادی، کودکان کار، پراکندگی و سخت گذر بودن مناطق و روستاها اشاره کرد.
وی بیان کرد: یکی از چالشهای موجود در احصاء آمار واقعی بازماندگان از تحصیل عدم وجود سامانه کشوری و گزارش گیری از این موضوع است که کار را پیچیده و سخت کرده و مشکلات فراوانی را پیشرو قرار میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت استان مولفه هایی از جمله حاشیه نشینی بویژه در شهرهای قطب، مهاجرت از روستا به شهر، افزایش فزاینده جمعیت آماری دانش آموزان، پراکندگی نامتعارف جغرافیایی و مواردی از این دست کار را برای مسوولان دشوار کرده است.
وی ادامه داد:با هدف بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر راه اندازی شد.
میرعبدی گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز، توسعه فضاهای آموزشی، ارتقاء طرح روستا مرکزی و توسعه مدارس شبانه روزی کمک شایانی به تحقق بیش از پیش عدالت آموزشی خواهد کرد.
وی بیان کرد: پراکندگی جمعیت در استان بیش از سه برابر متوسط کشور، کثرت مراکز جمعیتی با آمار اندک، مناطق مرزی و دورافتاده، فقر اقتصادی خانوادهها و پایین بودن نرخ متوسط درآمد خانوار از جمله مهمترین مشکلات بخش آموزش در این استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با بهره گیری از همه بسترها و ظرفیتها بدنبال جذب حداکثری بازماندگان و تارکان تحصیل هستیم و در این راستا از توان دیگر دستگاه ها نیز بهره خواهیم جُست.