یزد- ایرنا- همزمان با دهه کرامت، سه‌شنبه شب جشن میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) با حضور خادمان حرم مطهر رضوی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار در استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشن‌های باشکوه با حضور گسترده آحاد مردم و جوانان مومن در فضایی معنوی در اکثر حسینیه‌ها، مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی در سطح ۱۲ شهرستان استان برگزار شد.

سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی در خصوص فضائل و مناقب حضرت امام رضا (ع) و بیان اهمیت دهه کرامت و ضرورت جهاد تبیین در کنار مدیحه سرایی و شعرخوانی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع صورت گرفت.

همچنین تعدادی از خادمان آستان نورانی حرم رضوی به ذکر خاطره‌گویی و بیان سجایای اخلاقی و معنوی حضرت ثامن الحجج (ع) پرداختند و مسابقات فرهنگی و هنری و نورافشانی از دیگر بخش‌های محوری برگزاری جشن‌های میلاد جضرت امام رضا (ع) در یزد بود.

برپایی محافل مختلف انس با قرآن کریم، مسابقات مختلف ورزشی و جنگ‌های شادی در گوشه و کنار استان و همچنین برگزاری مراسم جشن ازدواج زوج‌های جوان یزدی از دیگر برنامه‌های شب گذشته در بزرگداشت میلاد امام هشتم در استان بود.

همچنین امروز نیز جشن‌های مختلف میلاد حضرت امام رضا (ع) با حضور خدام آن حضرت و حضور پرشور اقشار مختلف مردم در اکثر مناطق شهری و روستاها استان همراه با برنامه‌های متنوع و توزیع شربت و شیرینی و مسابقات متعدد ادامه دارد.

به مناسبت دهه کرامت بیش از ۳۰۰ برنامه در استان یزد برگزار و همچنان ادامه دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه و سه هزار مسجد و حسینیه دارد.