زاهدان- ایرنا- مدیر پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: تا کنون سه هزار زوج نا بارور در منطقه سیستان شناسایی شده‌اند که اکثریت آن‌ها چشم انتظار بچه‌دار شدن هستند.

ام‌البنین قریب روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از مهمترین مشکلات زوج‌هایی که نابارور هستند مشکلات مالی و عدم تمکن مالی آن‌هاست که با توجه به محروم بودن منطقه سیستان و از بین رفتن اشتغال به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و چندین ساله، نمی‌توانند از عهده هزینه‌های سنگین آزمایشگاهی و مواردی از این قبیل، برآیند.

وی بیان کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده، آنچه که در بخش بیمه مربوط می‌شود از طرف بیمه‌ها پرداخت می‌شود اما برخی آزمایش‌ها زیرپوشش بیمه نیست و انجام آن‌ها از توان مالی این افراد خارج است که اگر در بحث مجمع خیرین سلامت سیستان، تلاش شود تا خیرین عزیز به کمک ما بیایند و به منظور شرکت در این عمل واقعاْ خیرخواهانه و خداپسندانه، یاری‌گر ما باشند، قطعا مشکلات به حداقل خواهد رسید و به امید خدا چشم‌انتظاری برای این خانواده‌ها به پایان می‌رسد.

مدیرپشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از تمامی جنبه‌ها اعم از اعتقادی، مذهبی و روانشناسی که به موضوع فرزندآوری و اهمیت توجه به آن بنگریم در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که برای بقای نسل لازم است که به این مقوله به صورت ویژه توجه شود.