تهران - ایرنا- ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی لبنان فیلم های جدیدی از رزمایش نظامی حزب الله که به مناسبت سالروز عید «مقاومت و آزادسازی» جنوب لبنان از دست رژیم صهیونیستی برگزار شد، منتشر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این فیلم ها جزئیات رزمایش نظامی حزب الله در منطقه «عرمتی» در جنوب لبنان و عملیات یگان های ویژه و چگونگی حمله به مواضع دشمن را به نمایش گذاشته شده است. در این رزمایش از گلوله های جنگی استفاده و موشک ها و خودروهای نظامی مقاومت اسلامی به نمایش گذاشته شد.

در این رزمایش، یگان های تخصصی از رسته های مختلف نظامی حزب الله لبنان شرکت داشتند.

«محمد عفیف» مسئول روابط رسانه‌ای حزب‌الله در روز برگزاری رزمایش گفت که ماهیت، مکان و زمان این فعالیت نظامی مشخص است و به مناسبت جشن مقاومت و آزادسازی منحصرا" در مقابل خبرنگاران و رسانه‌ها انجام می‌شود که نمونه‌ای ساده از توانمندی‌های واقعی مقاومت در چارچوب ارسال پیامی به رژیم اسرائیل درباره آمادگی مقاومت برای جلوگیری از تجاوز دشمن و دفاع از لبنان است.

لازم به ذکر است که حزب الله پوشش رسانه ای این رزمایش را محدود به رسانه های وابسته به خود نکرد، بلکه از رسانه های مختلف داخلی و خارجی با هر گرایش سیاسی جهت پوشش این رزمایش دعوت کرد.

در مراسم اختتامیه این رزمایش نیز «هاشم صفی‌الدین » رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به اینکه مقاومت رو به افزایش است، گفت: هر کس به تصمیم‌های بین‌المللی و جامعه بین‌المللی دل ببندد، باخته است و هرکس فلسطین را بازگرداند و از ثروت محافظت کند، قدرت دارد.

وی تاکید کرد که در این مانور آمادگی کامل و همیشه برای مقابله با هرگونه تجاوز و تثبیت معادلات بازدارندگی که از لبنان محافظت می کند، به نمایش درآمد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد که سلاح در دست رزمندگان مقاومت تا رسیدن به پیروزی کامل باقی خواهند ماند.

وی خطاب به نیروهای رژیم اسرائیل گفت: مقاومتی که پیروزهای بزرگی را رقم زده است، خسته نمی شود.

در همین حال، معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز گفت که این رزمایش آمادگی حزب الله را نشان داد.

شیخ نعیم قاسم افزود: آنچه در رزمایش اخیر نشان داده شد نمونه کوچکی از آنچه ما داریم، است اما موشک‌های نقطه زن نمایش داده نشد.

وی با بیان اینکه مقاومت تا پایان آزادی کامل متوقف نمی‌شود، افزود: ما جزئی از اتحاد میدان‌های نبرد هستیم و اسرائیلی‌ها باید بدانند که نمی‌توانند از معادله بازدارندگی عبور کنند.

رزمایش حزب الله باعث نگرانی صهیونیست ها شد و رسانه های این رژیم این رزمایش را که در نزدیکی مرز لبنان با فلسطین اشغالی برگزار شد، نمایش قدرت حزب الله در مقابل چشمان ارتش رژیم اسرائیل توصیف کردند. در این رزمایش حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین و انجام عملیات اسیر کردن صهیونیستها شبیه سازی و در آن از هواپیماهای بدون سرنشین و یگان موتورسواران استفاده شد.