اردبیل - ایرنا - مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آماده‌باش کامل بخش آب این استان برای امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های بیله‌سوار و گرمی مغان به‌دنبال وقوع سیلاب در منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، تورج مهدی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی وقوع سیلاب افزود: تمامی تیم‌های گشت و بازرسی و همکاران ادارات منابع آب شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار مغان در محل‌های وقوع سیل و طغیان رودخانه حضور دارند ولی با توجه به اینکه سیل دارای دوره بازگشت بسیار فراتر از ۲۵ ساله است و تا این لحظه کاملا فروکش نکرده امکان تحلیل و بررسی قطعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برآوردهای اولیه حاکی از بروز خسارات احتمالی به اراضی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های گرمی چای، قره قوچ، دیزج چای و ساری قمیش است.

مهدی‌زاده اظهار کرد: بخش آب استان با تمام توان در منطقه سیل‌زده حضور دارد و در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی و پاکسازی مسیرهای سیل‌خیز است.

وی از مسئولان دستگاه‌های متولی سازه‌های تقاطعی و پل‌ها نیز خواست با اخذ مشاوره فنی از همکاران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، سازه‌های تقاطعی نا ایمن را ایمن‌سازی کرده و شهرداران و دهیاران ضمن برنامه‌ریزی برای بازگشایی مسیر رودخانه در محدوده شهرها و روستاها و پیشگیری از تخلیه و انباشت زباله و نخاله در مسیر جریان آب و سیلاب، از صدور هر نوع مجوز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از شهروندان خواست در روزهای پیش رو از تردد و اتراق در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

روز گذشته سیل مهیب خسارت‌های گسترده‌ای به بخش کشاورزی، تاسیسات آبرسانی و راه‌های شهرستان گرمی وارد کرد.

در جریان این سیل شبکه آبرسانی این شهرستان تخریب و جریان آب قطع شد ، همچنین محور گرمی به سیل محور گرمی به بیله‌سوار در محدوده پل انجیرلو مسدود شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری به همراه جمعی از مدیران کل استان‌ها در این شهرستان حضور یافتند تا از نزدیک فرایند خدمات رسانی به شهروندان سیل‌زده را مدیریت کنند.